är alla ungar pojkar?
Så, jag har 4 hamsterungar på 16 dagar. Idag försökte jag könbestämma dem, fast alla såg ut som killar. Borde det inte vara 2 killar och 2 tjejer?

Varför skulle det vara två av varje kön?
Varför borde det varadet?
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Varför skulle det vara det? Ungar kommer inte i 50/50 förpackning vad gäller kön eller utseende eller något annat. Ibland blir en hel kull hanar eller vice versa. :)
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor
#1 #2 #3 För att det brukar vara så med möss :P
Jag trodde bara att det var lite konstigt.
#4 Aldrig varit med om att det blivit 50/50 i mina eller min fd. skolas muskullar 

#4 Det brukar inte vara så med möss heller. Inte med något djurslag. Det kan bli hur olika som helst.
Hade en hamsterkull med 15 hanar och 1 hona i.
Och hade en muskull med 2 honor och 7 hanar.
#4 Aldrig varit med om det, på dem 3 åren jag gick på naturbruk :) Det skiljer mycket där med :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Gud, då missade jag nånting…
Jag har haft 50/50 i en av mina kullar:) 4 killar, 4 tjejer, 4 silversoblar och 4 offwhite ^^ Lite roligt faktiskt!:) Men som de andra säger så är det inte så att det blir 50/50 i kullarna.
MVH FiffiLiina

Men om det är så så borde väl det innebära att jag borde ha en son och en dotter men istället har jag två söner.. Hmm.. Jag kanske ska gå och kolla igen för säkerhetens skull. ;) Thihi!
Könsfödelningen är ju helt slumpmässig, visst kan man tycka att det borde vara på ett speciellt sätt men det är alldeles för sällan som det faktiskt är på det viset. :)
// Nathalie