Sår
Hejsan!
Jag har varit borta en vecka och lämnade mina 4 dvärghamstrar till en kompis. Jag har 2 honor och 2 hanar. (Vintervita)
Honorna har suttit tillsammans sedan födseln och har aldrig slagits men när jag var borta ringde min kompis och berättade att dom rykt ihop så dant att dom bitit hål på varandra, den ena fick ett sår på magen och den andra har ett hål rakt igenom örat ca 2mm brett. Såret på magen syns nästan ingenting av längre utan det har läkt jättefint.
Hon flyttade isär tjejerna och ringde veterinären som bad henne hålla koll på såret samt hålla rent det så gott det gick.
Hon har haft såret ca 3 dagar men hon kliar opp det.. vet inte riktigt hur jag ska gå till väga? Ska jag bara fortsätta hålla rent eller finns det något annat man kan göra?
Skulle kännas hemskt att behöva avliva henne men jag vill inte att hon ska gå och ha ont..
Mycket tacksam för svar!
It's hard not to be a menace to society
When half the population is happy on their knees..
Medarbetare på Avenged Sevenfold
Håll det rent och ring till vet imorrn och fråga om dom har något tips. Men jag skulle tro att håll det rent så läker det ihop, fast det kommer ta ett tag.
Mvh,
Jossan Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus
#1 Ringde veterinären dagen det hände och hon sa också håll rent och hoppas på att det läker. Så håller tummarna
#2 Jo, såg det, men tänkte ifall dom kanske har något tips då hon kliar sönder det. Men jag tror det bara är att hålla rent, så kommer det läka. :)
Mvh,
Lite uppdatering; såret ser ut att vara på god väg att läka hon har putsat rent det, det saknas fortfarande päls men hon kliar sig nästan inte alls längre så jag har goda förhoppningar om min lilla tösa!
Va skönt att höra! :)
Mvh,
Åh, så bra!