Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 1724 ggr
Sara1214
0

Bäst?

Om man har en LH hamster,vd är bäst för underlag då? Alltså spån har jag märkt inte är det bästa eftersom det fasnar i pälsen.. Men han tycker det är jätte skönt tt sova på.. Så min fråga är nu,vad använder ni för underlag i buren och vad är bäst? Men dom ska fortfarande tycka det är skönt att sova på:) Mvh Tindra

Medarbetare på djurskydd.ifokus 😎

Emmyz
0

Jag har börjat använda Alspån till min ena långhårskille (hade också problem med att spån fastnade i pälsen). Tidigare har jag också provat TOA-LÄTT vilket också fungerade jättebra. Då fastnade det inget alls i pälsen. Och jag använder rivet toalett/hushållspapper som han kan sova på:) Alltså, Alspån eller TOA-LÄTT skulle jag rekommendera:)

Mvh EmmyBlomma
medarbetare på Svenska Hamsterföreningen ifokus

min campbellsuppfödning ♥Eldängens

Sara1214
0

Okej tack:)

Sara1214
0

Vad är bäst av dom två?

Emmyz
0

Alspån tycker jag är snäppet bättre, och snyggare, men det är också dyrare. Båda två är dammfria och luktfria (enligt mig). TOA-LÄTT är superbilligt och finns på vanlig mataffär. Alspån är ganska dyrt. Men om du bara har någon enstaka hamster så skulle jag absolut rekommendera Alspån framför TOA-LÄTT.

Mvh EmmyBlomma
medarbetare på Svenska Hamsterföreningen ifokus

min campbellsuppfödning ♥Eldängens

UlrikaD
0

Om man söker ett billigare alterantiv till alspån så är Stl-strö bra till LH. Det har jag till mina.

FiffiLiina
0

Jag tycker att alspån är snyggast men de funkade inte för mig. Det fastnade i mina långhårigas päls ändå. Så jag kör på toa lätt och det har aldrig fastnat i någon av mina långhårigas päls. Så toa lätt är bäst tycker jag. :)

MVH FiffiLiina

Sara1214
0

Okej.. Alla tycker olika;)

Men jag ska testa alspån.. Om det inte funkar är det väl toalett då:)

Cafesinner
0

Hampaströ sätter sig förmodligen inte i pälsen som spån gör då det är mer finkornigt.. Hade det till mina marsvin and i loved it för det är i princip helt dammfritt… Till min LH har jag rivet papper + toalätt men skall börja prova hampa så fort jag får tag på det:)

Sara1214
0

#8 är det som nästan som spån?Eller är det hårdare/mjukare? Skriv gärna sen om det var bra:) Aja,jag ska testa alspån och sedan kanske toalett.

Cafesinner
0

9 - Det är mjukare och finkornigare, mindre damm.. luktar godare^^,
Kallas "lättströ" av en anledning!

http://cdn.publishme.se/cdn/8-1/3301258/images/2012/lttstr_194453955.jpg

Sara1214
0

Okej:)