Hamster iFokus

Hamster

Etiketthybrider
Läst 703 ggr
Nilla_93
0

Dvärg-Dvärghamster

Var inne på min djuraffär här i närheten för ett tag sen och sökte en kompis till en av mina hampisar. jag hittade en liten sötnos som jag tyckte skulle passa när jag frågade om jag kunde sätta ihop den med min andra hamster sa dom att det är en ny sorts hamster en mindre variant altså en dvärg-dvärghamster.. har någon hört pratas om detta?

Hamsterlycka
4

What? Låter väldigt skumt. Men det är inte första gången djuraffärer pratar strunt. :P

Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding

Justin Bieber - 23/4 13 Hjärta

Nilla_93
0

nä exakt men jag kan erkänna den var jätte liten

Roonja
1

Hur såg den ut? :P Såg den ut som en vintervit/campbell eller va det mindre?

Nilla_93
0

den va mindre än vad hamster bäbisar är när dom e 5 veckor. och den var typ lite fläckig med grå brun med lite vit. stora öron funderade det skulle vara en kines men tycker inte det skulle passa

UlrikaD
8

Tycker det låter som en roborovski. De är ju mycket mindre än en dvärg.

Jag tycker inte man ska stödja en djuraffär som lurar sina kunder med att hitta på saker som inte finns.

[Marro98]
0

TS såg den ut som hamstern på bilden som jag länkade i inlägg #4?

Nilla_93
1

#8 den påminde men kan inte säja om det är samma :D tyckte det bara var intressant när dom tror det var en ny sort. eftersom jag egentligen vet att killen som äger djuraffären köpte den av sin chef eftersom han inte gillade djuren eller brydde sej så killen är egentligen påläst och utbildad :D

Roonja
1

#9 Han verkar ju inte driekt påläst eftersom han verkar ha döpt om robbar till en "helt ny ras". Tungan ute

[amandaegervall]
0

Hahahaha dvärg-dvärghamster xd

Elsa
1

Så då har jag alltså dvärg-dvärghamster då? Haha, vissa djuraffärer alltså.. :p