Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 1227 ggr
Zannnna
0

Konstigt beteende

Hej! Jag har nyligen kommit hem från att ha varit utomlands ett halvår. När jag kom hem fick jag höra att min hamster som min syster tagit hand om får "anfall" då och då. Hon skakar ryckigt och andas konstigt en stund (min syster och pappa har några gånger trott att hon ska dö) men är pigg och glad som vanligt strax efteråt. Hon blir två år i sommar och är en guldhamster. Hon har aldrig varit sjuk innan, hon får sin vanliga mat och pälsen är som vanligt. Är det någon som vet vad det kan vara. Har själv inte sett hennes anfall och hon är precis som vanligt annars.

Zannnna
0

Kom att tänka på epilepsi, kan inte mycket om ämnet men kan en hamster ha epilepsianfall? Kan det i så fall vara det hon lider av? Vad bör jag göra åt det?

UlrikaD
0

Ja, en hamster kan ha epilepsi.

Ring och rådfråga en veterinär och se vad de säger.

minihamster
0

Jag tror att min hamster också har epilepsi. Hon kan också sitta och skaka och kan få ryck och bara springa iväg jätte fort. Men när jag åkte till veterinären med henne visste de inte vad det var men jag tror på epilepsi. Jag har trott att hon ska dö men nästa dag är hon precis som vanligt.

//Josephine :)