Vildvittrans Abacuss & Blådåre (Malte)
Nu äntligen är de här, Abacuss & Malte (Blådåre) kom i torsdags, från Emma i småland.
De är verkligen två underbara & fina killar, har dock inte hunnit lära känna de så jättemycket ännu.
Abacuss är en fin agoutihane, kommer gärna upp i handen & myser & är väldigt nyfiken på allt som händer runt om kring. Malte är lite mer försiktig men även han kommer redan upp i handen & myser gärna. Superfin sapphirekille som ser ut att få en riktigt bra färg!
Sen har jag ju även Vildvittrans Björk (Zelda) här, som ska till "mjuhm" till sommaren. Hon är helt bedårande hon också, lite rädd i buren men i handen är hon hur mysig som helst!
Någon dag i vekcan får jag ta & fota de, lovar att lägga upp ett par bilder så ni får se! :)
MVH Wilma
Vet att allt har blivit lite försenat men här kommer några bilder på de små iallafall! _(Abacuss hade ingen lust med att bli fotograferad & jag har inte orkat redigera bilderna.)
_Malte har tillfälligt flyttat från SAMLA-lådan till en dunabur, då han & brorsan bråkade väldigt här om dagen, de får vila lite ifrån varandra så ska de säkert funka bra ihop snart igen.
MVH Wilma
Vadå att jag ska fotas? Det har jag ingen tid över till, jag har mycket viktigare saker för mig!
MVH Wilma
Här har vi lilla Zelda, hon är så bedårande så det är inte klokt! Supermysig tjej som tar det lugnt & gillar att mysa i handen men älskar även att springa runt & upptäcka omvärlden. Kommer bli supersvårt att låta henne åka! :(

MVH Wilma
Som sagt ville Abacuss inte vara med på bild, blev inga alls bra på honom. För övrigt så är han en supermysig kille som det alltid är full fart på, han är också väldigt bestämd ,tar för sig & vill ha sin vilja igenom. Så charmig han också!
Avslutar med denna bild på Zelda. 
MVH Wilma
Dem är verkligen underbara! :*
//Nova
Besök gärna min hemsida här.![]()
Medarbetare på Hamster ifokus!
#12 Ja,de är hur underbara som helst! :*
MVH Wilma
Så söta och underbara små djur . Tänk vad dom kan få en att må bra :O
De är supersöta! Men Zelda, naawie. Hon hade som en lite bläs i pannan också! 
#14 Ja, det är otroligt hur glad man blir bara av att se på de!
MVH Wilma
ÅÅÅHÅHÅH MIN LILLA ZELDA!
Kommer inte kunna vänta längre på att få hem henne!
Men Malte & Abacuss är också hur söta som helst!
♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥

Så vansinnigt söta!
Å så juvliga
Aska vinkar till sina syskon! 
// Nadja
#18 Visst är de! 
#19 Alla tre vinkar tillbaka till Aska! 
MVH Wilma
Aww "mina" små bebisar har blivit stora! Superkul att få se dom igen. Pussa dom allihop från gammel-matte.
#21 Ja, de har verkligen växt jättemycket sen de kom hit! & Klart jag ger de en extra puss från dig också. 
MVH Wilma
De var ju helt underbart söta!
Zelda ser ut som en liten kopia av min Tingeling här hemma, fast det kanske beror på att de är syskon
.
Mvh Alicia.
Efter allt jä*vligt som hänt denna helgen blev jag plötsligt så himla glad. Tänk vilken förmån det är att få sälja djur till så bra köpare som er Wilma, Nadja, Theres o Alicia o dessutom få se sina små bebisar här på forumet ibland. Stor kram till er allihop! <3
#24 Usch ja, det måste ha varit supertungt & alldeles förfärligt med det som har hänt nu i helgen. När jag har läst igenom inlägget om Kommervenkki ser jag att du verkligen har gjort allt & du har verkligen varit superstark som har gjort allt det här!
Dina hamstrar är verkligen underbara, håller även på med att klippa ihop en film på alla de små som jag förmodligen kommer lägga upp här! Det kanske kommer pigga upp ännu lite till. Stor styrkekram till dig Emma, hoppas att löser sig nu, alla vi här hemma håller alla tummar & tassar vi har. <3
MVH Wilma
#24 Det där glädjer mig att få höra! Stor kram till dig med!<3
Idag fick jag ett ryck & tog ett par bilder på de små! Förlåt för lite halvkassa bilder, har inte heller orkat redigera de.
Malte är alldeles underbar & snäll, superfin färg har han också. 
MVH Wilma
Både Malte & Abacuss kommer förmodligen att bli pappor nu till sommaren, om allt går som det ska.
MVH Wilma
Här kommer några bilder på Abacuss, som ni inte har sett innan! Han har blivit väldigt stor & kraftig, mycket bestämd är han men supermysig!
MVH Wilma
Kan också berätta att tyvärr så funkar inte Malte & Abacuss ihop längre så de bor var för sig nu. Lite tråkigt men de verkar inte lida utav det, nästan tvärt om. :)
MVH Wilma
Här kommer även lite nya bilder på Zelda! Hon är så mysig så att man smälter. Älskar att ligga & mysa i handen.
MVH Wilma
Dog jag nyss av söthet?
Gaaah så söta! 
#38 Visst är de helt underbara! De tackar så mycket. 
Bild #39 fick bli den sista för idag. :)
MVH Wilma
Gaaah, helt underbara små pröpisar!! 
Dvärghamstrar är ju bara för söta helt enkelt, när man ser dessa bilder så får man ju lust att krama om en hel drös med vintervita
.
Blev faktiskt så sugen på att pussa på en liten dvärghamsternos att jag gick och hämtade mig en egen vintervit nu, de är ju för härliga djur alltså! 
Mvh Alicia.
#41 Ja, dvärghamstrar är så otroligt underbara! Man får aldrig nog utav de. 
#42 De tackar så mycket! :)
MVH Wilma
Sååå sjukt gulliga! Du får ge dom varsin puss ifrån mig!
// Nadja
Gullungar! Tänk att Malte o Zelda snart blir tre månader! De föddes ju typ igår… Roligt att se dom alla tre!
#44 Absolut, det ska jag! Du får hälsa från de alla till Aska :)
#45 Ja, de är otroligt vad tiden går fort, men lika söta är de fortfarande. 
MVH Wilma
Ååh så söta dom är! & min lilla Zelda! 
#37 Vilken sötnos!
#46 Tack!
Det ska jag 
// Nadja
Här kommer lite nya bilder från ikväll! Abacuss är verkligen inte lätt att fota, fattar inte riktigt varför då han inte springer eller rör sig mer än någon annan, han fastnar väl helt enkelt inte bara på bild. ;)
Som jag säger varje gång, men förlåt för halvtaskiga bilder. :)
MVH Wilma
Malte, han är inte som de andra. De andra här hemma är det full fart på & allt ska upptäckas. Men Maltes favorit sysselsättning är att sova,sova & gosa. Han stökar aldrig runt i buren utan allt ligger kvar som man lagt det. De gångerna han är ute ur sitt bo är väl när han ska äta & dricka. Han är hur mysig som helst, älskar att gosa & bara ligger i handen. 
MVH Wilma
Avslutar med denna bilden. Blev inte så många kanske, men men.
MVH Wilma
Men vilka gosesöta små dvärgisar
. Malte verkar vara som alla mina dvärghamstrar i beteendet, de är också riktiga latmaskar som bara går ut ur boet för att äta, dricka och rulla sig i sanden ;P
Mvh Alicia.
Najj, så gulliga! Jag får ju nästan lust att skaffa dvärgis nu!
Men jag håller mig nog till guldisar ändå, men jag måste erkänna, dom är sjukt söta!
#47 Lyckost dig! När ska du ha Zelda?
De blir bara sötare och sötare. 
#56 Nämen vilken söting! Fastnade för den bilden totalt, han ser så snäll och gosig ut 
#59 #60 #61 #62 Oj då, har inte sett kommentarerna förns nu men Abacuss och Malte tackar så mycket i efterskott! :)
Här kommer några nytagna bilder på mina gosegubbar, dock fastnar inte någon av de på bild så bra, vilket jag tycker är konstigt. Herregud vad tiden har gått fort, i februari är de redan 1 år! Känns fortfarande som om att de är små bebisar, jag har nog inte riktigt hunnit med.
Börjar med Abacuss..

Gosboll!

När jag gick in på toan fick jag syn på en liten boll till hamster sittandes i ett hörn

Abacuss luktar så otroligt gott, jag förstår inte vad det är. Har nog aldrig stött på en hamster som luktar så gott, eller om jag ens vet någon godare lukt rent allmänt. Och ja, jag brukar sitta och lukta på hamstrarna
Det är något bland det mysigaste som finns!

Och så Malte! Han har så stora, fina ögon

Fick faktiskt inte till någon mer vettig bild på Malte innan batteriet tog slut så detta var allt för gången!
MVH Wilma
#63 Vad söt han är! Längtar efter bilder på Malte också
Visst går det fort, är helt galet! Aska är ju bara en bebis fortfarande, hämtade hennes typ igår 
// Nadja
#63 Han tackar!
Ja herregud, tiden går otroligt snabbt, de kommer nog vara små bebisar för mig resten av livet.
MVH Wilma
Supersöta!
Mvh Alicia.
Sönosar 
Hälsningar Mig och mina hamstrar !
Ha det bra !
#66#67 De tackar! 
MVH Wilma
Sötnötterna! Kan inte heller fatta att de redan är så gamla. Det va ju bara igår de va små skruttar 
Hälsningar
/Emma Öhr
Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen ifokus.
Även dvärgsektionsansvarig i ovanstående förening.
Min uppfödning: Vildvittrans dvärghamsteruppfödning