Vik
Hej ! har varit bortrest under jullovet och lämnade min guldis skrållan till en som vi känner medan vi var borta.
Men nu när vi kom hem märkte jag att hon blivit lättare och slöare dessutom hade hon fått tunnare och längre päls :/ Tyckte detta var konstigt och skyndade mig att väga henne hon vägde 147g och innan vi lämnat henne vägde hon drygt 170g , hon hade gått ner över 20g på 2 veckor !! Försöker göda upp henne och har lyckats få upp henne till nästan 150g. vet någon hur/varför hon fått tunnare och längre päls?
Vet ni något som kan hjälpa henne att gå upp i vikt?
Vi är tacksamma för svar! <3 / sara,skrållan och emil
(Vet dock att jag ALDRIG MER lämnar henne där igen! :()
har familjen barn så kan hon ha fått mkt motion och därför gått ner.
har hon inte fått lika mkt tilläggsmat som vanligt då kan det vara en förklaring till viktminskningen.
har de kallare i rummet än hos er då kan det vara förklaringen till att pälsen blivit längre.
är hon över 1,5år då kan ålderskrämpor/förändringar ha skett och hon därför blivit tunnare å lättare i vikt. endel kan få lång päls som äldre.
eller så har hon saknat matte å de vanliga trygga rutinerna
den yngsta var det som tog ansvar för henne och hn var lka gammal som mig (13) och har en egen hamster så då antog jag att hon skulle få det bra.
Ho är lite över 1 år men när jag lämnade henne hade hon tjock fluffig päls men nu ser den mattare och tunnare ut. Och hon har bara fått längre päls i baken.
Han skyllde på att hon sprang på kvällarna men det gör hon ju i vanliga fall så det gick jag inte på. Han snålade säkert med maten för min stackare :(
Hon är då i alla fall inte sjuk för jag har lyckats få upp henne till 160g på 5 dagar.
Mamma sa att det inte spelade någon roll att hon gått ner lite men en hamster ska inte gå ner mer än 20 g på 2 veckor så jag blev bara sur och less på henne för hon vet ju ingenting.
Dessutom var det mammas fel att hon hamnade där , hon hade lovat honom att ahn skulle få ha henne när jag inte var där :( Hade jag fått bestämma över MIN EGEN hamster så skulle ida fått ta henne (ida1008) on är den som jag känner som är mest hamsterkunnig.