Oplanerat bebiskaos!
Suck… Blir aldrig klok på hur oansvariga vissa människor är.
Min väns lillebrors mamma (låter fejk, men så är fallet) köpte två dvärghamstrar från olika ställen. När det visade sig vara av olika kön så struntade hon blankt i våra råd att sära på dem om hon inte ville ha ungar. Hennes argument var att honan en gång rymt i bilen och sedan dess aldrig varit sig själv. Hon vill därför inte para sig med hanen -.-''
Nu har det mycket riktigt dykt upp 6 små pinkys och kvinnan har småpanik. Mamman har ju inte fått rätt näring under dräktighetstiden eftersom hon inte märkt det alls (blir så arg!) så ungarna behöver säkert extra näring nu…:/ Dessutom är ju mamman stressad pga det som tydligen hänt när hon rymde, så jag är jätteorolig att hon skall döda/äta ungarna…
Mamman och pappan har särats på, och vi har rådit henne att avliva mamman när ungarna är såpass gamla att de kan säras på (hennes psyke mår verkligen inte bra.)
Hade jag haft möjlighet hade jag åkt dit direkt och avlivat ugnarna (är djurvårdare så har tränats för det), men så är inte fallet.
Undrar om någon har möjlighet att antingen agera fostermamma (om ni tex har något bra modersdjur) åt ungarna, eller några av dem… Eller om någon kan ta emot några av dem när de blivit klara för flytt… om de nu klarar sig såpass länge.
Vet inte vad mer jag kan göra…:( Tyvärr kan jag inte själv ta emot några…
Jävla människor.
Nä, Gud vad tråkigt ! Tyvär kan jag nog inte fixa nån fostermamma till dom då vi har två kullar här hemma redan just nu, men hoppas någon kan hjälpa dom.
Hälsningar Mig och mina hamstrar !
Ha det bra !
Nej fysjuttton va taskigt gjort!
Har hört om en liknande historia… Fyf*sen… Skäms på dom!
Jag har inte frågat min mamma än!
Men om jag får sålt några av mina hamsterungar så vill jag mer än gärna hjälpa till! Vill egentligen ha gerbiler… Men detta är ju för en god sak!
Och jag tar mer än gärna emot två stycken när dom är flyttklara :)
Om jag nu lyckas övertala min mamma, men om jag berättar som det är så ska det inte vara några problem..

Jag undrar vad det är som gör att man tänker på att avliva mamman?
3 - För hon mår inte bra. Har varit sjövild och agressiv sedan hon rymde och var borta i flera dagar. Vad jag hört iaf.
Nu verkar det som hon ska ta bort dem hos veterinären:<
Nej, gud vad hemskt.
Hade ju varit bättre om dendär människan hade haft nog vett i skallen att hon skulle sära på dom, eller försöka skaffa en fostermamma åt de små.
Vars bor ni förresten?
Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding
Justin Bieber - 23/4 13 
Jo, värst är ju att hon säger "så illa är det ju inte!" .__.
Hon bor i Vänersborg.
Vännersborg är ju inte så långt ifrån mig!
Men juste.. Du går la på Dingle också? :P
Hehe.. Jag & min guldfisk hjärna..
Jo jag går i dingle men de e inte jag som har hamstrararna…
Nej det vet jag.
Men vart finns hon med hampisarna då? :)
As i said, vänersborg!
Jaha blev lite förvirrad