Hamster iFokus

Hamster

Etiketthamster
Läst 1569 ggr
Ferdinan_
0

han bet mig :(

Hej min hamster bet mig för några minuter sedan..

Jag blev väldigt chockad eftersom han har varit rättså tam (har haft honom i ungefär en vecka) Men när jag skulle ta upp honom så bet han mig och bara gick och la sig :(

Det gjorde inte ont men jag blev lite orolig, för han var jätte snäll innan.

Han kanske blev rädd för något? Men vad isåfall, ingen mer var ju i närheten och jag kom sakta med handen och pratade med honom.

Vill inte testa att ta upp honom, är rädd för att han ska bitas igen :/

Vad ska jag göra? (han har aldrig bitit mig innan)

Emmny
0

Alla hamstrar bits ibland. Om deg inte gjorde ont och du bara har haft honom i en vecka tycker jag inte du ska va orolig, han ville väl bara se vad du var för nåt.

Hälsningar Mig och mina hamstrar !

Ha det bra !

jossa5
0

Som du säger, han kanske blev rädd för något. Kan ju ha varit något han trodde sig se/höra, fast du inte tyckte att det var något konstigt i närheten.
Eller råkade du väcka honom kanske? Då kan dom vara lite griniga med. Min tjej har bitit mig någon gång när jag råkade väcka henne.

Men det är bara att ta det lite försiktigt. Och det finns nog inget annat val än prova lyfta upp honom igen. Men ta det varligt bara.

Var det ett riktigt bit, eller mer nafs, som att han försökte kolla om du gick att äta på eller inte? Ibland gör dom ju så med.

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

Roonja
0

#1 Alla hamstrar bits inte ;) Ingen av mina hamstrar jag har nu har bitit mig. Men tyvärr blev en köpare nafsad på för att hon hade en ny lukt för ett tag sedan. Sen smakar/slickar mina dvärghamstrar på mig, men det är ju en annan sak. :)