Hamster iFokus

Hamster

Etiketteravelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 1110 ggr
Zvintos
0

Önskar låna hane

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Söker den perfekta partnern till min hona. Minnie är hennes namn och hon är nf skp ds lh, tanken är att hon ska paras antingen i slutet på januari (om hon fortsätter växa på sig i samma takt som nu), annars i mitten/slutet på februari.

Det som är allra viktigast är temperamentet på hanen. Minnie är nämligen ett riktigt energiknippe och jag vill gärna kombinera en lugn hane med henne. Helst ser jag att han är korthår, gärna satin, men finns ingen sådan med rätt temperament kan jag tänka mig långhår också.

Det gör inte heller något om det är så att det skulle bli en cremebaserad, eftersom temperamentet är det viktigaste i denna kombination. Däremot så föredrar jag om det är en vilttecknad, svartbaserad eller gulbaserad. Är ganska öppen vad gäller färg med andra ord. Inget ds såklart! Ej heller bandat.

Då jag bor i Kumla (söder om Örebro) och står utan körkort, underlättar det om hanen finns i närheten.

Ska såklart inte vara nära besläktad med henne. Någon gemensam släkting längre bak är dock OK.

Zvintos
0
Slugawoo
0

Jag kan gäna tänka mig låna ut Azmodan eller Tummetott. Azmodan är lh silverdove och Tummetott är creme lh.

När behöver du låna hanen isf? Jag har ju också Beos som är silvergrå satin kh men han ska till Gävle snart.

Zvintos
0

#2: I slutet på Januari är väl tanken först och främst, annars i mitten på Februari. Glad Azmodan är ju en riktig snygging.

[Marro98]
0

Jag har ju lilla Topas som jag kan tänka mig att låna ut :)
Han är jätte lugn & mysig & ska alltid upp i handen<3

Men såfort han är i hamsterbollen så får han spring i benen & följer en som en hund!
Han älskar att sitta på axeln & mysa också<3

Topas är Offwhite ba KH :)
Han finns i Strömstad men transport kanske kan gå att fixa?

Zvintos
0

#4: Tack för erbjudandet, men jag vill inte ha bandat. Glad

[Marro98]
0

Oj nej det såg jag inte haha ^^

Slugawoo
0

Besos kommer vara borta hela Februari och han åker om en vecka eller två. så om du vill kan du vänta till mars för besos eller låna azmodan när som helst :)

Zvintos
0

#7: Då lånar jag nog hellre Azmodan faktiskt. Glad

Slugawoo
0

inga problem :)

Zvintos
0

#9: Lånade en bild på godingen till kullplaneringen på hemsidan och hoppas det är OK. Glad

jossa5
0

Ååh, tänk om man fick en bebis efter Caddo och Puffin! Synd bara att det inte är riktigt läge för det just nu.. Men dom kan nog få fina bebisar! :)
Ursäkta offtopic

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

Slugawoo
1

#10 jadå det är helt ok. här är azmodans stam föresten :)

Mor: Pumpkin skp, Choklad lh 
Mormor: Persika, Choklad skp lh 
Morfar: Sulfidas Cozy Colorado, Nf umb lh 
Mormorsmor: Tazzar's Pixie Palsternacka, Svart skp kh 
Mormorsfar: - 
Morfarsmor: BeLaisa, Sobel kh 
Morfarsfar: Curlys Hamilton, Nf lh

Far: Nisse, Silverdove ds lh 
Farmor: - 
Farfar: -

Zvintos
0

#12: Tackar. Glad

UlrikaD
0

#13 Persika är från min uppfödning, bara en liten parantes.Flört

Pixie och Hamilton bodde här hela sina liv.

Bruden-Mbuti
0

http://hamster.ifokus.se/discussions/50db66e5d3b4fd7375001973-emerald-express-x-zekoda?discussions-2

Zekoda är min kille. han finns i örebrotrakten just nu.

kanske han är lämplig.

en lugn kille uppfödd av nathalie. snart reggad å får sin stamtavla. fram till nu har han stamträd.

nlinds
0

Jag har en silver sobel hane lh att låna ut. Han är världens snällaste och lugnaste i tempramentet, en riktig dröm hamster !Det är han jag har som min profil bild :) jag finns i GBG :)

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi