Hamster i koma?
En av våra hamstrar hamnar som i någon slags "koma" när hon sover. Hon går näst intill inte att väcka. Det har hänt ca 4 gånger. Hon är fortfarande bara en bebis och hon har bara bott hos oss i ett par veckor. Efter att man lyftit upp henne och pratat lite med henne och "masserat" igång henne så brukar hon vakna igen. Hon beter sig inte konstigt på något annat sätt, hon är pigg när hon är vaken, äter som hon ska och dricker som hon ska. Hon ser inte sjuk ut på något sätt. Det enda som vi är fundersamma över är den där "koman". Vad kan det vara? Någon som vet? Senast hände det för ca 30 minuter sedan när hon skulle få en bit päron. tacksamma för hjälp!
#1 Nej vi har det inte kallt inne på mitt rum där de står. Det är ca 20-22 grader i snitt hela tiden här inne
Tänkte också på Dvala. Låter väldigt mystiskt.
Skulle nog ha tagt henne till veterinären, för det låter ju som att något är fel iallafall.
Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding
Justin Bieber - 23/4 13 
Hm ja… Hm vi får göra det.
#5 Vi har en lampa tänd i rummet i princip hela tiden.
Ja då är det iaf inte det.

Det låter ju inte helt normalt, men det kan ju också faktiskt vara så att hon sover hårt precis då. Hamstrar brukar inte uppskatta att bli väckta så det bästa är väl att låta de sova när de sover och inte väcka dem.
#8 Jo det vet vi. Vi brukar dock bara väcka dem på kvällarna och annars brukar dom komma ut och kolla vad vi gör ibland om vi sitter och pratar. Annars väcker vi dem inte. Men vi får ge det ett par dagar och se om det blir bättre, annars får vi väl uppsöka veterinär. Tack för allas hjälp iaf!
Låter mystiskt 😳 , hoppas det blir bättre :)
// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning
Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag tycker det låter normalt, ja det tycker jag faktiskt. :P För de flesta hamsterungar jag har i kullarna här hemma sover i en sådan djup sömn så kan kan ta upp dem och hålla i dem och ja..göra lite vad som helst med dem tills dem vaknar. Vissa vaknar snabbare än andra beroende på hur djup dem sover.
Titta när den här videon har gått i ungefär 2 minuter. :)
#11 OKej, tack. Puh, det gör oss lite lugnare, hon är ju trots allt bara en bebis än vår lilla tjej :) Tack så mycket!
#12 När dem blir äldre så är det inte så vanligt att dem sover så djupt. Jag har varit med om att några av mina honor som har haft ungar också har sovit så djupt så jag kunde lyfta upp dem och så sov dem i min hand.
Men jag tror att man kan ta upp dem när dem sover för att dem liksom är vana vid att bli klivna på i sömnen av syskonen hahah! 

#11 Jag har också haft såna bebisar. Men aldrig någon som varit så stor att den flyttat hemifrån.
Men min Tofflan var 7 veckor och sov så djupt några gånger när jag skulle ta upp henne. :)
ccareface skulle du kunna filma henne när hon är i "koma"/eller sover? :)

#13 Måste vara helt utmattade efter att ha fått bebisar.
#16 Hahah jadu. :)
#15 Okej, ja det ska jag göra om hon hamnar i "koma" någon mer gång!
så gjorde ett par guldhamstrar som kom in när jag hade praktik på arken zoo.
hade haft den i handen i 5 minuter o petat på den o precis när jag skulle säga att den var död så vaknade den p:
de sa att det var helt normalt och att det är många som gjort så
Nathalie Månsén
_http://thecityhelditsbreath.blogspot.com
http://kaninmagazinet.se_