OT: Det kryllar...
Kommer hem från jobbet idag och möts av en halvt hysterisk dotter. -Det kryper över allt, det bara kryllar! -Vad? -På mitt rum! Går in på dotterns rum och får se att hela skrivbordet och väggen bakom är full med små svarta kryp! 100-tals! Det visar sig att grannen, vars dvärghamster dog för någon månad sedan, har kommit över och lämnat en påse hamstergrejer. Dottern tog upp den på sitt rum och började gå igenom påsen. I botten hade det legat en påse med hamsterfoder och när dottern öppnade den såg hon att det rörde sig, slängde påsen ifrån sig och rusade ut ur rummet. När hon kommit tillbaka en stund senare hade flertalet av dem tagit du ut ur påsen. Som tur var hade hon stängt dörren så de hade inte spridit sig så mycket utanför rummet. Nu efter ca 3timmars dammsugning och sanering av rummet dyker det fortfarande upp enstaka kryp på väggen eller golvet. Urk och Bläääää!!!!
Euuuuww! 
glöm inte att byta dammsugspåse.
de tar sej ut ur dammsugaren så fort den stängs av.
torka ytor med ättiksvatten. hjälper inte det så torka alla ytor där ni sett dom med sjukhussprit.
Usch vad äckligt!
Hoppas ni får bort dom!
Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding
Justin Bieber - 23/4 13 
IIIIhhh! Fick in något liknande med hö från granngården till sonens kaniner. Fast de va vita o så små att man preciiis kunde se dom. Fick också sanera hela hans rum.
Usch så äckligt!
Är verkligen rädd att något liknande ska hända mig, gillar inte småkryp!
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
Fyfader! 
Usch och fy! :S Även om det är lite äckligt så se till att ta en ordentlig titt på hur de ser ut så att du kan identifiera vad de är för något. Anticimex har en rätt bra sida som man hittar de flesta skadedjur på. http://www.anticimex.com/se/Privat/Skadedjur/
Åhh fy vad äkligt 😷
// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning
Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus
vad uääkieee!!! så kna hamstermaten typ få kryp eller?? :S
Euuwww hoppas ni får bort dom 
Tack för alla tips och råd :) Vi identifierade dessa små varelser med hjälp av översikten på anticimex hemsida och det visade sig vara sågtandade plattbaggar. Tror att vi lyckats bli av med dem i alla fall (har inte sett till några idag). Dottern vägrade att sova i sitt rum och flyttade in till lillebror (får se hur länge det dröjer innan hon vågar flytta tillbaka till sitt rum igen) och själv tyckte jag att det kröp över hela kroppen på mig när jag gick till sängs :/
Ihhh :-(
Fy vad äckligt!
Hoppas ni fick bort alla.

Det är läskigt. Fick också hem kryp. Kunde absolut inte ens se vad det var så himla små var de. Så jag tog ett kort på dem och sen förstorade jag upp det massor. Sen kunde även jag identifiera det på anticimex sida. Var faktiskt hemskt bra.
Var jätterädd att det var något farligt som kunde gå på djuren men visade sig att det var såna som bodde i maten. Så jag hade fått med mig det med hamster maten på nåt sätt.
Hatar kryp:(
#12 Bra att du fick hjälp av sidan. Läste snabbt om dem och såg att de förökar sig snabbt. En bagge hade väl krypit ner dit och lagt sina ägg i all den goa maten. Sen gick det väl antagligen snabbt och så vips var en bagge nu hundratals baggar. =S Usch och fy, vad bra att ni fick bort det mesta. Jag skulle nog också klia mig över hela kroppen natten igenom över bara tanken på alla kryp. XP
Har tyvärr hittat ett par baggar i köket under kvällen, så i morgon blir det sanering där med (och resten av huset för säkerhet skull) :( blääää

Blää dom är så äckliga ! har jälv fått såna från min hamster mat och jag kan säga att det spred sig ! (har hamstern i hallen/vardagsrummet) Dom äckliga krypen flyttade till vårat skafferi !! dom la larver och blev sen relativt stora och svarta flygande saker, sååå äckligt ! har städat igenom skåpet ett ax antal gånger men kräken kommer tillbaka ! men nu har dom inte varit här på 4 månader så nu är dom nog borta! men fu så äckligt !!!
Hände mig med hamstermaten en gång. Sen dess började jag frysa ner all mat som köptes hem.
Det står i vissa djuraffärer över maten man ska ta " frys in maten före anvädning ". :S
// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning
Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus