Hamster iFokus

Hamster

Etiketteravelgenetikuppfödningcampbells
Läst 3026 ggr
Charlie2006
2

Campbells bebisar - Wik X Eevanah

Snart dax för campbells bebisar här hemma. Ska bli extra roligt då det var ett tag sedan jag hadde min föra kull dvärgar här hemma. :)

Blivande mamma är: Vijami's Eevanah, agouti satin.

Blivande pappa är: Vildvittrans Periwinkle, blue med silvering.

Ihopsatta 19/10, och om allt går som det ska så borde bebisarna födas imon (6/11). Eevanah börjar bli rund om magen och båda ligger i boet sedan igår, som dom byggt upp. Periwinkle vill gärna inte gå från frugans sida.

Väldigt trevliga hamstrar båda två, som hoppar upp i handen om man tar ner den till dom. Ligger gärna och myser, medans matte ska klia dom bakom örat. :)

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

Lojs
0

Naw! Jag vill gärna ha ett par tjejer härifrån om det blir så du kan skiljas från ett par tjejer. :)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Charlie2006
0

#1 Kan ju se hur många det blir. :) Sålänge det blir någon till mig, så kan jag nog tänkas släppa någon/några. Flört

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

Roonja
1

Åh vad spännande det här ska bli att följa! Skrattande Superfina föräldrar! Kyss

Frosstis
0

Ååh vad fin Periwinkle är!

Charlie2006
0

#3 Håller med. Detta ska bli spännande, främst för att det är min första campbells kull. Skrattande Ska bli intressant att se vad för färger det kan tänkas komma. :)

#4 Han är superfin. :) men framförallt väldigt mysig pojk.

Min hemsida

//Frida

Frosstis
0

Har du någon som helst aning vad det kan tänkas komma för färger? :D

Charlie2006
0

#6 agouti, blue, black, lilac, rödögd lilac, campange. med och utan silvering. Kan säkert dyka upp andra färger också.

Dark Beige, opal och albino finns bakom i stamtavlorna.

Min hemsida

//Frida

Frosstis
0

Bluue Kyss

Charlie2006
0

Hoppas på silvering till mig. Glad Gärna black silvering, mums. Skrattande

Min hemsida

//Frida

Roonja
0

r…r…r…r….r….r…r…r…rödögd lilac silvering! Tungan ute Mumma!

[Marro98]
0

LIIILAC & CHAAMPANGE!! :')
Kanske man ska dra ner till göteborg igen & sno några campisar av dig också? Flört

[Em_I_Am]
0

Åh, "farmor" sitter och håller tummarna för massa mysbebisar!

Charlie2006
0

5 stycken ligger det i boet. :)

Min hemsida

//Frida

[Em_I_Am]
0

Grattis! :-D

[Marro98]
0

Grattis! :)

Lojs
0

Grattis!

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Frosstis
0

Vad kul :D Hur många har du på intresse? :)

Charlie2006
0

#18 Ingen på intresselistan.. Inget jag tycker är konstigt då jag inte lagt ut denna kull än, mera än här då. ;)

Tack så mycket. Kyss

3 dagar idag är dom.

En ser ut att vara ljusare (lilac?) medans resten ser ut att bli av mörkare färg. ;) Vågar inte säga för mycket där, innan pälsen växt ut. ;)

Om någon är intresserad av en eller flera, skicka ett pm. :)

Min hemsida

//Frida

IsKall-92
0

Några kvar?

//Camilla

Hemsida

Charlie2006
0

#20 Beror på hur många jag ska spara. ;) Intresserad?

Min hemsida

//Frida

IsKall-92
0

#21 jo, lite ;-)

//Camilla

Hemsida

Charlie2006
0

#22 Flört Bara att säga till, kommer även födas en till kull om 2 veckor, då dessa fortfarande går ihop.

Min hemsida

//Frida

IsKall-92
0

#23 😉

//Camilla

Hemsida

ida1008
0

Grattis!!! Lägg ut bilder sen på dom små så man får se på dom!:D

Charlie2006
2

Om jag inte ser fel så ser samtliga ut att vara honor FörvånadFlört Girlpower var det här. :P

Ser ut att det bli Lilac och blue, samtliga svartögda, om inte någon har riktigt mörk röda ögon.

Måste bara vissa en så söt bild på pappa Wik med en av katterna.

Min hemsida

//Frida

Frosstis
1

Naw så gosig ♥

Charlie2006
0

Har sutit och stirat igenom campbells färger.. och tror jag har fått rätt på färgerna. :) Sen vet jag inte förens senare om dom även är silver. Troligen. :P

Samtliga är tjejer, så tyckte att prinsess namn passade. Skrattande

Ariel - Blue (aa dd)

Aurora - Lilac fawn? (bb dd)

Rapunzel - Opal (dd).

Jasmine - Opal (dd)

Cinderella - Black eyed Lilac? (aa bb dd)

Min hemsida

//Frida

Lojs
0

Naw, vilka ljuvliga!

Medis på akvariefisk.

Frosstis
0

Åh jag vill verkligen ha Ariel och Cinderella.. Hoppas ingen tar dom.. Måste övertala mamma när du får lite bättre bilder! :)

Charlie2006
0

#29 Håller med där. Kyss Och det är så mysigt med dvärgbebisar här hemma igen. :)

#30 Om inget annat så kommer det en till kull snart ;). Får se vem/vilka jag behåller själv. Vill först se hur dom utvecklas. Bättre bilder kommer när dom öppnat ögonen. :) Denna var bara för att jag ska kunna studera deras färger bättre, än att behöva ha uppe dom för länge. ;)

Min hemsida

//Frida

Frosstis
0

Eller.. Det spelar ingen roll, vill bara ha Ariel ^^ annars får jg väl vänta på nästa kull för jag vill verkligen ha en blå :D

Roonja
1
Charlie2006
1

Jag får nog kopiera dom, om dom ska räcka till alla?. Tungan uteKyss

Min hemsida

//Frida

Hamsterlycka
0

Åh, den ljusa till vänster var verkligen vacker! Kyss Är otroligt dålig på campellsfärger, haha. Oskyldig

Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding

Justin Bieber - 23/4 13 Hjärta

Lojs
0

Ja, det får nog bli kopiering. ;) Jag kan tänka mig en flicka från denna kullen och en från nästa. :)

Medis på akvariefisk.

Frosstis
0

Jag får nog också vänta tills nästa kull.. :/ för vi ska till Finland över nyår och mamma vill inte ta med hamstrarna, vi skulle tagit med puff men nu tänkte väl att det är för jobbigt..-.- så matte nog vänta, jag som ville ha hamstrar över jul :(Men jag står fortfarande kvar som intresse, ifall jag kan övertala henne med bilder ändå! :)

Charlie2006
0

#35 Är inte bäst på campbells färger heller, gick helt enkelt efter uteslutnings metoden. Vilken färg är mest lik vilken.Flört

#36 Gissar nog på att det får bli kopiering. ;) Dom får ju inte så många heller.. nu var det bara 5, och blir väl 3 kvar från denna kullen när jag har valt klart. :P

#37 Dom kan alltid stanna över nyår också inga problem för mig, dessa blir ju inte flyttklara förens efter jul, räknade ut det som att dom är flyttklara till den 27 december.

Min hemsida

//Frida

Frosstis
0

#38 Åh vad bra ♥ Då ska jag säga det till min mamma! :) Vill iallafall ha 2 stycken honor, och en får väldigt gärna vara blue då det är en klar favoritfärg :) Och andra honan får inte vara rödögd :P Tjaa kanske svårt att säga nu men ville bara att du skulle veta haha x)

Charlie2006
1

Barnen växer på, dock är lilac tjejen en liten eftersläntare, men hänger på bra.

black eyed lilac tjejen. Kyss Älskar hennes stålgrå färg och hoppas nu hon vill växa på som hon ska, lilla skruttan.

Lilac fawn tjejen. Fin behaglig färg, bra i storleken och ser ut att få fint huvud.

Opal honorna. Ena lite störe och bättre typad än andra. Ser ut att få bra färg, vad jag kan se. :)

Sist men inte minst (för hon är faktiskt störst i kullen :P) Blue honan.

Min hemsida

//Frida

Roonja
0
[Marro98]
0

Ariel & Aurora! Give me! Kyss

IsKall-92
0

Hallå? Var ju där för några dagar sedan ju och kollade på dem :) det går fort.

//Camilla

Hemsida

Charlie2006
0

Dessa växer på rejält. Förvånad Idag har dom börjat öppna ögonen.

Ser ut som lilac och blue tjejerna är silver, om man kollar vid deras kinder.

Så vackra så. Kyss undrar hur jag ska kunna välja..

Min hemsida

//Frida

Frosstis
0

Ååååh… Ariel och opal tjejerna.. *in love* KyssKyss

Charlie2006
1

Nu har dom öppnat ögonen.. några bilder på dom nedan. :)

Den jag vet säkert ska stanna är Lilac tjejen. :) Resten är standby på än. Troligen är nog bara 1 otingad i denna kullen. Ni som är intresserade av nästa kull får gärna pm:a, och av den som finns kvar (troligen en opal).

zzzz Kyss

Min hemsida

//Frida

Desireea
0

Jag vill gärna tinga en av opaltjejerna om det finns kvar?

:)

Frosstis
0

Så fina.. Men jag vill ha två ur nästa kull iallafall :) När kommer den att födas?

Charlie2006
0

#48 Dom borde födas i slutet av denna vecka.

Min hemsida

//Frida

Frosstis
0

Vad härligt! Skrattande

AnnaCDSG
0

Så söta bebisar, och fina färger! Kyss

UlrikaD
0

Så otroligt söta småttingar!!

Jag blev ju så kär i pappan när jag såg honom.

Charlie2006
1

#51 :) Kyss

#52 Håller med där. Kyss Pappa hamster är jag själv kär i, världens mysigaste hampis, en mysfarbror på hög nivå. :) Börjar se ut som vittecknad nu, helt fläckig på ryggen.. ;)

Lilac och blue bebisarna. :)

Sötaste Cinderella som stannar kvar här hemma. :) Har svårt att bestämma ögonfärgen på henne. Ibland är hon rubinögd, ibland svartögd och ibland oddey. :P

En blå sötis. :) Ariel.

Min hemsida

//Frida

Charlie2006
1

Bebisarna växer på rejält nu. :) Sedan har 2 bytt kön också Tungan ute, dom ville visst inte vara honor. Skäms lite här borta, då det var länge sedan man såg fel, både på hamstrar och möss. Skäms Men nu får ellerfall Wik söner att bo med, vilket är underbart. :) Lilac vissade sig vara rubin ögd Lilac.

Sällskapliga, vill upp till en och undersöker allt som små barn ska göra.

Har även fötts 4 små, antagligen i tisdags. Har inte varit och kollat i boet, då Eevanah inte blivit avsemärkt mindre om midjan.

Samtliga säljs troligen ur nya kullen, om det inte blir en lilac hona. :)

Min hemsida

//Frida

Charlie2006
1

- - -

Min hemsida

//Frida

Frosstis
0

Jaaa nya ungar!! SkrattandeSkrattande

Jag vill jättegärna ha 2 honor ur den kullen!

Lojs
0

Blir det ett par flickor till mig? =)

Medis på akvariefisk.

Charlie2006
0

Har inte kollat kön än. Tungan uteFlört Gör det troligen till helgen.

Min hemsida

//Frida

Frosstis
0

Har dem öppnat ögonen än? :)

nadilda
0

Fy bubblan vad söta! Kyss Jag försöker verkligen intala mig själv att jag ska hålla mig till vintervita men ibland är det svårt Flört

Tänk att Periwinkle redan är pappa, var ju alldeles precis jag satt och ojade över han som som sötnötis-bebis! Men jag säger absolut inte att han inte är jätte söt nu, för då ljuger jag Tungan uteKyss

Charlie2006
0

#59 Inte så gamla än. :P ;) Bara 1 vecka nu ju.

#60. Flört

Min hemsida

//Frida

Frosstis
0

#61 oj.. Tänkte inte så långt ;) Hur många intresserade har du? Är liksom jättenervös över att hamstrarna inte "kommer räcka" till mig.. Att dom kommer bli sålda innan jag "hunnit fram" så som i första kullen..

Charlie2006
0

#62 Första kullen var ju bara för att samtliga honor stannar (eventuellt säljs till fodervärd). :P Du står ju först, så du behöver inte vara orolig. :)

Min hemsida

//Frida

Frosstis
1

#63 Åh vad braa :D

Frosstis
1

Hur det för Alla bebisar? :D

Frosstis
0

*putt* är dom inte leveransklara nästa vecka? Förlåt om jag tjatar men jag är som en unge på julafton en timme innan han får öppna julklapparna xD