19/12 Dvärghamsterungar
Nu kommer förhoppninsvis ungarna snart!
u: Fideli
Augoti
u: Snögatans Blue sky
e: Boy
e: Vildvittrans Dulilla Drulle ( Lavar)
Augoti
u: Kommer snart
e: Kommer snart
Den här kullen kommer ha temat Ben&Jerry. Båda är otroligt fina hamstrar som älskar att mysa och gosa i mattes hand :)
Här kommer lite bilder!
Den första är på Fideli och Lavar
Fideli är den ljusa och Lavar är den mörka.
Dem är väldigt gulliga, pussas, ligger och myser och ser man den ena ser man också den andra <3
Hälsningar Mig och mina hamstrar !
Ha det bra !
#1 Måste bara fråga använder du lock? lr hoppar dom inte ? :)
2# Det är för högt för dem att komma över så det kändes onödigt att köpa ett lock oxå ;)
Ha det bra !
#4 Okej o vet du nått om en guldhamster kan hoppa så långt? (förlåt att jag frågar här på din tråd men ville inte skapa en ny tråd för en ganska kort fråga)?
5# Nej, inte om du inte har nått högt vid väggarna.
Ha det bra !
puttar upp den lite ;)
Ha det bra !
Naw vilka söta föräldrar ^^
Ja, dem är helt underbara
Ha det bra !
Här är ju en "sparad" till dig om du fortfarande är intresserad ? ;) Dem är otroligt fina både Fideli och Lavar :) Hon har ju inte blivit tjock än( iaf inte tjockare än vanligt) men om parningen tog första dagen borde ungarna komma 22-23 dec, och då tycker jag att det borde komma bebbis bulor snart.
Ha det bra !
Jo jag är fortfarande lite intresserad av en snäll liten pojk :). Jag håller med, de är superfina!!
Hoppas verkligen det kommer gå bra med Casper denna gången, att de trivs ihop… Det var läskigt förra gången men Alfons… :/
Dock så kommer ju båda från en bra uppfödare denna gången, så det kanske fungerar bättre då.. :P.
Tror du Casper kommer acceptera en hane eller har han vant sig vid att ha ensamheten? Det är bara det jag är lite orolig över :P..
Jag tror att det kommer gå bra ;) Han har ju bott med 3 andra killar i en duna innan och det gick bara bra, ser inte att han skulle tycka det är ett problem. Hanen som kommer från denna kull kommer ju att bo med sina bröder (om det kommer några) eller sin pappa så han kommer ju vara van vid det :)
Ha det bra !
okej men tror du det så hoppas vi på det :)
Ja, absolut <3
Ha det bra !
Nu är 3 av ungarna tingade ;) 2 honor och 1 hane.
Ha det bra !
4 ungar är tingade.
2 hanar och 2 honor
ev 2 honor till .
Vi får se hur många det blir kan ju inte lova dom som tinga senare då det oftast blir 4-5 ungar i varje kull.
Hoppas på en stor kull !
Ha det bra !
Oj det var värst :) Hoppas på många ungar då :)!
Nu är det 6, haha !
4 honor
2 hanar
för verkligen hoppas på en riktigt stor kull ;)
Ha det bra !
Jag har börjat märka lite på Fideli!
Hon är lite mer beskyddande, är ute mycket och boar som en galning !
Hon har blivit lite större men inte bebbis stor, tror inte att parningen tog dom första dagarna utan dom kommer nog 27-30 dec tror jag.
Längtar redan!
Ha det bra !
Ja, där har ni Lavars föräldrar !
Tack så mycket Emma ! 
Ha det bra !
Putt ;)
Ha det bra !
vad kostar ungarna?
Dom kommer troligtvis ha stamtavla om det inte blir nåt problem.
Med stamtavla 150 kr /st
Utan stamtavla 100 kr /st
Man får lite "rabatt" om man köper 2 då jag gärna vill att dom fortsätter bo ihop så
för 2 med stamtavla 200 kr
2 utan stamtavla 150 kr
Detta kommer vara första kullen jag reggar i SHF så det blir lite dyrare än vad som vanligtvis kostar (för mig alltså).
Ha det bra !
okej om du lyckas fixa stamtavla så vill jag gärna ha det :) Jag tyckte att det blir parfekt pris på en sen julklap till sig själv ;)
Ja, men du ändrar dig inte om det inte kommer med stamtavla ? Bara lite bra att veta ;)
Ha det bra !
Putt :)
Ha det bra !
Nej det går bra även utan också, har varit borta i 2dagar så har därför inte kunnat svara :)
Nu är ungarna föda !
Dom födes idag. Jag gick upp på morgonen och prassla lite utanför den stora högen med toapapper och där kom lilla Fideli smal igen :)
Nu på kvällen gav jag Fideli mat och kolla till ungarna lite snabbt, såg att där var 5 små korvar 
Ha det bra !
#32: Grattis får jag säga då till de små bebisarna. 
Tack så mycket 
Ha det bra !
Grattis 
Ska bli spännande att se dem sen ^^
Grattis
Gratis, gud vad kul 
Tack allihopa 
Ja, det är alltid lika spännande !
Hoppas lilla Fideli och bebisarna mår bra där inne i sin stora hög med papper ;)
Ha det bra !
ta upp deta med en avde mer kunniga uppfödarna så behöver du ju inte känna något obehag. allt är nog som det ska vara :) om det bara blir en till mig här går det bra att ställa sig ikö på den andra kulen då? känner att det är bäst med 2 :)
Det är säkert två killar ju, tror ändå det eftersom det ändå blev 5 i kullen ;) Men du får göra som du vill :)
Ha det bra !
Det är bäst med 2st från sama kull och deta är vad jag hällst vill också, men jag tänkte utifall et bara är tjejer eller så :) Annars blir det ju någon månader mellan och det är nog inte så bra, det är jag som börjar spöka med alla tankar på vad som kan ske och då vill man ha en plan B ;) Har ju aldrig köpt av uppfödare förut, inte något djur av uppfödare så det är helt nytt teritorium så jag vet väl inte riktigt vad jag kan förvänta mig och det är nog lite skrämande för mig tror jag. :D Men sedan efter dena gång kommer jag nog inte vara så osäker nästa gång jag ska köpa något djur från uppfödare ;)
Ja, det kan ju komma bara tjejer så du kan ställa dig i kö på den andra som en plan B :) Förstår helt, tänkte också mk så när jag skulle få hem min första från uppfödare. <3
Ha det bra !
hur går det för de små bebarna?
Det går jätte bra ! Alla dom små liven verkar må bra :D Där är 3 Agouti och 2 Sapphire. Dom två Sapphire bebisarna är lite större än dom andra 3.
Så söta är dom, längtar efter att ta upp dom 
Ha det bra !
vad spännande att få veta könet på dom sedan :)
Så spännande det ska bli ^^ hoppas på en mörk liten kille till mig :)
Ja, så spännande !
Ja, alla ungarna ser väldigt mörka och fina, en av agouti ungarna ser väldigt väldigt mörk ut. Alla ungarna är pigga och fina!
Jag har gjort en ny bildtråd på Dhif där kan ni kolla för bilder senare när dom kommer ut ur boet ;)
Ha det bra !