OT, Blocketkoll....:-)
Man slutar aldrig att bli förvånad! Hamstrar….. http://www.blocket.se/vi/44670049.htm
Haha, jag dör! xD

Mvh Stephanie 

Hehe såg den nyss, mejlade dom och sa att det där faktiskt är marsvin xD
Haha, visade min gubbe, han sa bara " det där är inte hamster", haha!
hahahahaha, det finns då folk till allt! XD
De har visst ändrat nu!
Synd att de verkar väldigt okunniga då de även säljer med saker som inte är bra för de små grisarna.
Hoppas en mer kunnig ägare köper dem :/
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
Haha, jag såg den förut och jag skrattade nästan ihjäl mig! XD
MVH FiffiLiina
Det behöver inte alltid vara så att dom inte vet att det är marsvin. I detta fallet var det 1) inte hennes djur, 2) hennes son som hade skrivit fel.
Man kan fråga och få veta hur det ligger till istället för att dumförklara. :/
"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin
#7 Såklart man kan, om man inte kan skratta åt det med glimten i ögat ;-)? Kunde nästan lista ut hur det låg till…
Jag tycker inte sådanna saker är särskillt kul faktiskt utan jag blir mer ledsen. I detta fallet var det ju hennes son som skrivit fel men om ni kikar in på Marsvin iFokus tråden HÄR och läser vad folk har varit så okunniga och trott att sina djur varit. Jag blir mörkrädd. Att vem som helst kan gå in i en djuraffär och köpa ett djur utan att ens veta vad det är dom köper.. nej fy
#9 O harregud asså.. en kanin är ju inget marsvin heller.. och dessutom går/springer marsvin, kaniner skuttar
Jag blir smått irriterad och ledsen. Att inte se skillnad på ett marsvin och en hamster…ja jag vet inte vad jag ska säga. :P Jag kan inte säga att jag direkt kan skratta åt det. :/
#11 Fast det var ju bara sonen som hade skrivit fel..
#12 Gjorde sonen en blockenannons utan att mamman håll koll på om han skrev rätt? :P
#13 du får skriva och fråga. :)
Suck… Om en pojke skriver fel kan man skratta åt det anser jag… sedan kan man ju tycka att en vuxen ska ta ett större ansvar och se till att det blir rätt… I övrigt tycker jag det är beklagligt med okunskap gällande djur, barn som vuxna, som man kan läsa både här och på Blocket.
Det är ju marsvin :o ? Eller är det jag som är seg :o ?
// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning
Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus
#15 Nu är det inte bara så att det skrevs fel utan dessa marsvin har tex saltsten, kalksten vilket resluterar i problem med njurar och urinsten. Men annonsören har redan blivit meddelad om detta av en person ifrån marsvin iFokus som du kan se ifrån min länk. Jag som är marsvins ägar blir väldigt ledsen då vi jobbar väldigt mycket med att få bort denna felaktiga information från marknaden.
Men jag skrev bara vad jag tyckte om saken. Jag borde kanske skrivit från första början att det inte bara handlade om att det stod fel djurart.
Men vi alla tycker och tänker ju olika. :)