Aggresiv
Hej jag har fått hem en hona och hon är smått aggresiv vad kan kan man göra åt de?
hon biter och låter
förra ägaren sa att hon bits genom gallret men ingen annan stans vad kan man göraåt de?
Pojke - April 2016 💙
Pojke - BF 2022 💙
Tjeckoslovakisk varghund- 2014 🐶
Du får ge henne lite tid i och med hon måste vänja sig vid dig och sitt nya hem .

Vissa honor har en tendens att vara dominanta runt deras revir, sätt dig i en hage med henne och lär känna henne, hon är säkert otroligt osäker på vem du är & vad du vill henne.
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com

Oj, jag trodde till 110% att jag kommit in på kanin.ifokus (nog för din bild ts :P)
20 årig djurgalen moder*
Börja att klappa henne med en pensel, de flesta tycker det e mindre läskigt. Du kan också sätta dig i hagen med henne o läsa mesans hon undersöker dig i lugn och ro. Men ja, det kommer ta tid (några månader…?) Tålamod är en dygd ;)

#4 haha du gjorde samma misstag som mig, det är tydligen en hamster ;)
20 årig djurgalen moder*
de är en hamster så alla vet inte kanin ^^
så lite svårt md hage till en sån liten
Pojke - April 2016 💙
Pojke - BF 2022 💙

Jag måste lite nyfiket fråga varför du köpte en hamster som ägaren sa bits? En hamster ska inte bitas.
Det är ett tecken på att den är missnöjd med någonting.
Kan ju hända att någon hamster blir rädd och bits när den har flyttat, men i sin vanliga trygga miljö ska den absolut inte bitas.
Du skrev svårt med hage till en sån liten. Är det en dvärghamster? Bodde den ensam isåfall hos förra ägaren, eller hade den kompis?
den bodde ensam , verkar mer att den vill ha nån med sej men vågar inte köpa en och sätta ihop men de är en guldhamster
Pojke - April 2016 💙
Pojke - BF 2022 💙

#8 guldhamstrar ska absolut inte ha en "kompis"! Då blir det bokstavligen "cat fight"
20 årig djurgalen moder*

Är det en guldhamster så ska den inte ha en kompis. Det är bara dvärgar som ska. Undrade bara i och med att du skrev att den var så liten.
Men undrar fortfarande lite varför du köpte en hamster som bits redan från start när det finns så otroligt mycket mysiga och gosiga hamstrar till salu.
Fick den gratis och ägaren sa att hon va snäll och inte gjorde något . Sen när hon lämnade så berättade hon och lämnade henne bara
Pojke - April 2016 💙
Pojke - BF 2022 💙

Ja, då är det tid och tålamod som gäller. Att hon ska känna sig trygg med dig och sin nya omgivning. Vilket ju kan vara lite knepigt då om hon inte ens var trygg med sin gamla.
Men skynda långsamt helt enkelt.