Sulfidas Golyath *alias Fred
Nu har Fred flyttat hem till oss! Fred är ur Sulfidas g-kull och otroligt söt och charmig, men frågan är om han verkligen är en hamster…. Den första kvarten grävde han runt i alspånet och det ända man såg av honom var en böljande våg av spån. Att ta sig in i sitt hus genom ingången var det inte tal om utan han grävde sig in och ut både från baksidan och långsidorna. Ev är det en mullvad vi fått hem, enda tecknet på att han verkligen är en hamster är att han efter inspektionen av buren fylde sina kindpåsar med mat, innan han grävde sig in i huset igen:-) Välkommen hem Fred! (Bilder kommer när han boat in sig ordentligt)
Ska bli så kul att få följa honom här :)
// Sofia
Hihi! Har med en ur G-kullen …Griffon kallar vi honom…undrar om Sofia berättade för dom att dom är hamstrar o vad det innebär…min går iof in i huset genom hålen…men det där med när det är natt är man vaken det funkar inte helt…ibland kommer han upp på morgonen o e vaken några timmar…vilket juh är trevligt när man äter frukost men sen gå upp på kvällen det är det inte alltid han komemr ihåg….o mullvardstendenserna…ja det är nog ett släktdrag haha
Sofia: jag har en bra bok med mycke bilder som visar hur hamstern lever i det vilda…kanske något du vill läsa för nästa kull?
Får nog lägga upp några bilder på vår lilla ulltuss när jag kommer hem…just nu är han ensam med husse…trodde aldrig dom skulle bonda så mycke men killen vårdar honom ömt
o dom gossar var dag en stund…roligast va endå när killen mailade för några dagar sen o berättade att han försökt locka ut Griffe med en bit smörgåsrån och Griffe kom längre o längre ut ur huset tills han tröttnade på hussen påhitt och dök tillbaka in i boet och plockade fran en bit smörgåsrån han hade liggande i förådet…det är inte var dag en ingenjör blir överlistad av en guldhamster!
Haha, de är riktigt smarta de små liven "Om du ändå inte tänker dela med dig så har jag egen kaka i skafferiet din snåljåp!" Det är svårt att inte fästa sig vid de små :) Kul att träffa brorsan på HiF tycker Fred, finns här fler syskon så kan det bli en stor släktträff!
Gud så söt han är! 
//Nova
Besök gärna min hemsida här.![]()
Medarbetare på Hamster ifokus!
Helt underbar :) Pssst! Nu finns en sån tråd!
// Sofia
#7 och 8 Tack så mycket för komplimangeran! Tycker att jag är väl värd att visas upp och tjatar på matte varje ledig stund att hon ska lägga upp bilder. Hon suckar och stönar och säger att det inte finns en enda bild av de över 600 hon tagit som gör mig rättvisa, men jag håller inte med!
Jag är snabb som blixten…

åh bedårande ^_^<3
Ska hamstrar ha sandbad?
Han är ju sjukt vacker och sjukt söt! :)
//Nova
Besök gärna min hemsida här.![]()
Medarbetare på Hamster ifokus!
….fördelen med sandbad är att man inte behöver göra rent i buren lika ofta… Det och de flesta hamstrar gillar att gräva i sin sandlåda…mina första hamstrar hade ingen sandlåda o dom klarade sig alldreles utmärkt men jag kan säga att det är skönt att bara behöva göra rent sandbadet några gånger i veckan o buren mer sällan. Så ja jag hade skaffat ett sandbad om jag va som du…det finns i plast i de flesta djurbutiker annars kan man köpa en liten ugnsform i keramik med inte allt för höga kanter på IKEA…inte så höga att hamstern inte kommer i och ur men inte så låga att all Sand åker ut :P
lycka till
//Cissi
Så, då har man varit på fri fot i badrummet! Stormatte satt med kameran i högsta hugg för att föreviga denna stund. Plötsligt hittade jag ett spännande hål under badkaret som jag bara var tvungen att studera lite närmare och jag hoppades på några fina foton från denna expedition. Något oväntat kastade stormatte kameran ifrån sig i samma stund som jag dök ner i hålet och jag hörde ett avlägset - Nej Fred vad gör du?!? I nästa stund hör jag hur stormatte försöker komma efter ner!!!! (hur hon nu kunde inbilla sig att hon skulle få plats där!?!). Sticker upp huvudet för att förklara att det inte finns plats för oss båda där nere men om hon lånar ut sin kamera så kunde jag ta ett par bilder så hon också fick möjlighet att beskåda underverket. Hon tokvägrade så det var bara att klättra upp igen utan bildbevis på expedition avlopp. Trevlig helg önskas alla hamstrar och hamsterägare där ute! Fred
Haha, Fred :)
// Sofia
Matte sliter sitt hår eftersom hon aldrig lyckas ta några bra bilder på mig. Hon tjatar på mig att jag ska sitta still så att bilden inte blir så suddig, men jag hävdar att med en bättre kamera skulle det bli bedååårande bilder på mig! (Förstår inte hur hon kan inbilla sig att det går att ta bilder med en 13 år gammal kamera med smutsig lins och förvänta sig proffsbilder?!?)
Nåja, nu har det snart gått ett år sedan de sista bilderna så har har hon gett vika för den dåliga bildkvaliten och visar upp mig i alla fall :) och jag ska inte klaga, jag blev mutad…. inte bara med en nöt, utan en hel skål!
Men sötpruppen då! :)
// Sofia
Han är inte bara söt, han är en riktig goding!!! Så mysig :) Efter att han sprungit av sig sitter han gärna i knät och gosar en stund eller lägger sig tillrätta i armvecket och tar en liten tupplur och sedan är det full fart på honom igen. Han har ett härligt temperament. Vi är så tacksamma att han fick komma till oss och vi hoppas att vi får ha honom länge än :)
Tack Sofia för en underbar hamster!
Men åh vad mysigt! Vad glad jag blir!! :)
// Sofia