Låna ut hane?
Hejsan!
Eftersom att jag har bestämt mig för att inte ta någre fler kullar innan jag har gått ur gymnasiet har jag så har jag funderat på att jag kanske kan låna ut min lilla ögonsten Slugawoos Topas till avel.
Men har lite funderingar.
Jag är jätte rädd att någon typ ska "sno" hanen & inte ger tillbaka den.
Hur kan man förhindra sånt?
Kom på att man kanske kan typ ta en avgift som personen får tillbaka när jag får tillbaka Topas.
Annat man bör tänka på?
Eller har ni andra tips på att förhindra stöld?
Tacksam för svar!
Jag har svårt att tro att någon skulle sno honom. Var bara ärlig och ta alla uppgifter om personen du ska låna ut till. Ännu bättre om det är till någon som finns här på hamster.ifokus eller på facebook sidan, då kan du ju varna med att du tänker berätta OM den personen snor din hamster.
Men det måste vara en hemskt oärlig person om denne tänker sno din hamster. Du tänker ju dessutom låna ut honom till avel, alltså kommer ju den personen få en hel kull från honom.
Men som sagt, jag förstår din oro. Försök bara att försäkra dig om så mycket som möjligt. Och om personen är seriös så kan du givetvis ta ut en kostnad för att låna honom.
Nog prat om det… Jag är intresserad! Det skulle vara så kul att få in bandad i mina linjer :-D
Jag har en hamster hos en fodervärd och vi skrev kontrakt. Det kanske kan vara något för dig? Visserligen gäller det ju bara för några dagar, men ett kontrakt bryter man ju helst inte så det är bra :)
Tack för ditt svar!
Vart bor du då? :D
Och det kan hända att jag kanske också vill ha en av ungarna isånna fall ^^
Jag får se! Det beror ju helt på vem det är :)
Du kan ju alltid låta honan komma hem till dig :). Det gjorde jag med min hund.. Vi fick låna hem hanen av killen som ägde han och parade Freja här hemma :). Kan ju gå med hamstern med! Har du erfarenhet av att avla/para med så är det ju bra om det skulle vara på det viset :)
Jag bor i Stockholm :) Vart bor du?
Jag bor i västra götaland :/
I Strömstad för att vara exakt
Oj vad långt bort..! :(
Jaa…! :(
om du lånar ut din hane och har nån mer guldis hemma så tänk på att ha honom i ett annat rum, karantän, när han återvänder hem.
då minskar du risken för smitta om han har oturen att ha nåt med sej.
jag har ibland lånat ut hane utan att nåt hänt eller nån behållit honom.
de flesta som lånar vill låna för att få in nytt blod eller för att de inte vill skaffa en hane.
oftast har man haft kontakt med den som lånar ett bra tag å lärt känna den.
det finns ju många frågor innan hanen lånas ut så det brukar bli många mail eller samtal innan allt bestäms.
tror inte du behöver oroa dej.
Okej, tack :)