Hamster iFokus

Hamster

Etikett: rysk-vintervit
Läst 882 ggr
[TosaMi]
0

Söker en uppfödare i Skåne

Hej! Det är såhär att jag vill pröva sätta ihop min hamster med en annan hona. Söker en uppfödare i Skåne som har en kull nu snart så Ofelia inte vänjer sig. Det enda problemet är att jag kan inte ha två burar så fungerar det inte vet jag inte vad jag ska göra… Brukar uppfödare ta tillbaka hamstern om det absolut inte skulle funger? Och vet någon isåfall en uppfödare i Skåne (nära Hässleholm eller Kristianstad) som har en kull nu? Och skulle någon kunna skicka en länk där det även står att det är lag på att ha två hamstrar ihop. Jag ska försöka bevisa för mamma att det verkligen är lag på det. Men jag hittar det ingenstans.

Tacksam för svar så snabbt som möjligt!!

Och det är då en dvärghamster som ni kanske förstod.

[TosaMi]
0

Och Ofelia är jättesnäll så därför tror jag hon skulle gå bra ihop med en annan.

[Avarice]
0
Lemonneater
0

#1 Vill bara påpeka att bara för att hamstern är snäll mot dig så betyder det inte att hon skulle vara snäll mot en annan hamster. Jag säger inte att det inte skulle gå- det kommer säkert gå jättebra! Men vill bara att du är medveten om att det är verkligen inte samma sak ;P. Har en hamster som är supermysig, satte ihop han med en annan och han gav sig på honom direkt.

[TosaMi]
0

#3, Ja det är jag mycket väl medveten om men på något sätt är hon så framåt och nyfiken så tror bara hon skulle bli glad ;-) vi får hoppas allt går bra och att mamma ska gå med på det.. :-)

Emmny
0

Ja, man kan ju inte vara helt säker på att det går. Men jag bor i skåne och har just nu två kullar , den ena är 5 dagar och den andra kullen föds om ca en vecka :) Jag tar tillbaka hamstern om du verkligen inte kan ha kvar honom/henne men jag ser ju såklart helst att hamstern stannar hos dig ;) Det här med "lagen" förvirrar många nya hamster ägare, djuraffären säger först en grej och sen kommer uppfödarna och säger nåt helt annat, krångligt ! Men många av uppfödarna har flera års erfarenhet av uppfödning och hamster. Helt ärlig har jag själv som uppfödare sällan lyckats med att få två att gilla varandra, tillochmed mor och dotter kan vara svårt när dom blir äldre men det är kanske just dom jag köper, dom jag föder upp själv har alltid gillat sällskap :) Om du är intresserad eller vill prata mer kan du bara skicka ett pm !

Hälsningar Mig och mina hamstrar !

Ha det bra !

[TosaMi]
0

#5, jag vill bara hennes bästa. Har haft 2 hamstrar innan och då blev det just så att de inte gick ihop, och då stod jag där med två burar och tänkte hur blev det såhär fel?! Hehe. Däremot så när min syster köpte två hamstrar så gick allt perfekt fram tills 2 månader senare och då började de bråka. De hade varsitt hus, matskålar och vi följde alla tips som stod men icke. Och jag känner bara att jag vill ju såklart pröva men samtidigt om 3 månader så om det inte fungerar då?? Vad gör man då liksom?? Förstår du/ni min tanke? Och det jag ville få fram med allt detta var egentligen är det verkligen sååå viktigt att hamstern inte är ensam? Om man aktiverar den bra osv borde inte det fungera? Självklart inte lika bra som det vore med en burkompis men det borde väl ändå vara bra?

Emmny
0

Jag tycker det är väldigt viktigt att ge dom en chans om man har möjlighet. Men du kan ta hem hamstern och testa och sen 2 månader efter funkar det inte tar jag emot hamstern ändå ;) Jag tycker det är väldigt viktigt att ge dom en chans om man har möjlighet. Jag har en mamma och dotter som bor ihop men som nu har fått flytta ifrån varandra för att båda skulle paras och få kullar, ibörjan var båda väldigt deppiga och sov mycket mer, det var min mest aktiva hamster som nu bara sov. Sen flytta hon in hos en hane och då lekte dom och stoja runt och man såg att hon var mycket lyckligare. Och hanen som hon bodde med som hon nu flyttat ut ifrån för att kullen snart kommer är deppig och sover mer, om du frågar dig själv "skulle jag vilja sitta i mitt rum helt ensam eller vill jag ha en kompis och leka med ?". Men sen är det ju detta svåra att vi inte riktigt vet hur hamstrarna vill ha, vi kan inte prata med dom. Men du kommer ju inte sitta där med två burar för dom flesta uppfödare tar tillbaka hamstern.

Hälsningar Mig och mina hamstrar !

Ha det bra !