Favoritfärg/teckning/hårlag på guldis?
Hejsan.
Jag tycker det skulle vara spännande att se vad alla tycker är finaste färgen/teckningen och hårlaget på guldisar.
Färgkategori är också intressant för de som vill svara :) Vilken färgkategori har de finaste färgerna?
Min favoritfärg är nog: rost, teckning: d.s. hårlag: rex. Och jag gillar långhåriga hamstrar bäst :)
Färgkategorien jag tycker bäst om är svårt att svara på. Cremebaserat är superfint men jag säger nog ändå Vilttecknat :)
Och God Jul på er alla :)!
- Redigerat 2021-06-06 11:20 av Herveaux
Jag tycker helt klart korthår är snyggast, då i kombination med satin! Rent färgmässigt så gillar jag rost umb, om jag måste välja favoriten. Teckning dominant spot såklart!
#1 Fast umb är ju en teckning ;)
#2: Jo, jag vet att det är en teckning. Men skrev det i kombination med rost, eftersom det är den kombinationen jag föredrar. 
#3 Ja det är fint ^^
Svart ds kh är alltid det finaste enligt mig
silvermink mosaik satin rex skulle jag säga om jag måste ha en teckning med. Mosaik är väldigt häftigt tycker jag då det är så sällsynt, synd att det inte var dominant. :P
Annars tycker jag mycket om champange, cinnamon, bö rö sg umb satin rex m.m. Favvo kategorin är cremebaserat. :)
#6 långhår eller korthår? :)
#7 Hoppsan, glömde det. :) Faktiskt både och, gillar kh rex men satin vet jag inte riktigt om jag gillar i den kombinationen. En riktigt mörk creme kh är fint. :) Men silvermink mosaik satin rex säger jag långhår på. Men en kh på skulle inte sitta helt fel heller. ;)
Jag vet inte riktigt, men svartbaserade har alltid fångat mina ögon.
Min favvofärg är nog: Svart satin korthår :)
#9 Hade nyss en grabb som var just svart satin kh ;) Men han somnade tyvärr in :( Men underligt att du skulle säga just det ;)
Juste :(
Beklagar verkligen!
#12 Tack så mycket.
Ville inte störa i min egen tråd ;) var bara intressant. Haha.
Skulle gärna ha en Bö Offwhite Satin LH (utan teckning), och Silvermink och/eller Silverkoppar Bandad Rex Lh. Men även svag för Bö Sg Umb Satin LH, och Rost Umb Satin Lh. Vit/Offwhite/creme/caramel Kh (utan teckning) med eller utan satin, är inte heller helt fel! Ja jag är inte så kräsen faktiskt. 
Vilt och Cremebaserat, skulle inte kunna välja mellan dessa faktiskt. 
Mvh Emilia (Vallmos Hamtrar på facebook) Hemsida: vallmo.weebly.com
Medarbetare på Rexkanin.ifokus, SHF´s forum: forum.hamsterforeningen.se
#14 Var lite så för mig med. Jättesvårt att välja mellan de tycker jag :o så många fina färger.
Har två favoriter, som jag absolut aldrig skulle tacka nej till!
Det är Choklad skp satin rex lh och Rost satin rex lh. Kan ju få choklad skp satin i min kull som jag har nu, så det är superspännande!! Och en kompis kan få rost (satin?) rex lh i en planerad kull, så det är skitkul, iiih!!
Men svartbaserat är min favoritkategori. 
Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding
Justin Bieber - 23/4 13 

Jag gillar bäst korthåren helt klart, gärna naturellt utan satin eller rex. Sedan såklart svartbaserat, ihop med gult, jag gillar silver ihop med det med. Kanske silverchoklad sköldpadd/vit med fin teckning, det hade varit något. :) min favoritteckning är såklart skp. ;)
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.
Ja älskar alla sobelfärgerna(bö sobel silver sobel och sobel),gärna med satin och nån gång skulle jag vilja ha en rex
Medarbetare på Chinese crested ifokus.
Jag älskar alla cremebaserade färgerna men alla sobelfärgerna, vit, offwhite och creme är ju det finaste som finns. Men en choklad långhår med riktig bra rex måste ju vara det finaste som finns! Och en nf umb långhår med eller utan satin eller rex är ju väldigt läckert också. Jag gillar lh mer en kh men sköldpadd är mycke finare på kh då man ser teckningarna mycket bättre. Men här är några favorit kombinationer: 1. Bö vit lh(som förövrigt min lilla kille är) 2. Sobel rex lh 3. Offwhite Lh(som min lilla tjej är) 4. Nf umb satin lh 5. Choklad rex lh 6. Creme satin lh 7. Silversobel lh