23/12 Färghjälp
Skulle behöva hjälp med att bestämma färger på Ny-kullen.
Far - Archibald - nf sa rex lf och mor Obelix' Estelle - creme lh. Det finns färgerna nf, cinnemon, silvergrå, creme och creme roan bakåt.
Bilden är dålig men de som är suddiga hsr exakt samma färg som dom som syns tydligt.
Jag tror på en nf, en dove sa, två creme, en creme sa, en creme rö, en offwhite, en offwhite rö, en offwhite rö sa och en cinnemon.
Är det rimligt eller är jag ute och cyklar som vanligt… ;)
Det ser ut som väldigt bra gissningar. Nu ser ju inte jag ögonen. Men jag ser 1 nf, 1 dove(satin?), 3 creme, 2? creme satin, 2 offwhite och en cinnamon. :)
För att få dove så måste du ha svartbaserat bakåt. NFen är en mörk Nf:)
#2 Jag är rätt säker på att dem har svart bakåt. :) För de där är en dove. :)
Den är en helt vanlig nf, inte nf mörk. De är mycket mörkare och har mycket tydligare "svarta ringar" runt ögonen. :) Nf är så mörka vid den åldern. :)
#3 Ser ingen skillnad på den och de mörka nfar jag sett tidigare. Har bara sett ljusare nfar. Tänkte mest på kroppen osv. Men har ju ingen större erfarenhet av bebisar än. Har ju inte fött upp några alls :/ Ja det är säkert en dove, kan ingenting om hur de ser ut bakåt, tänkte mest fråga om det var svart bakåt. För då kan det ju självklart vara en. Eftersom jag inte är så bra på dove så är det mitt sätt att ta reda på det ;)
Nejmen ser man på! Mamman till kullen heter som en av mina hamstrar! Har aldrig sett någon hamster annars med namnet Estelle. 
Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding
Justin Bieber - 23/4 13 
Sen måste dessutom färgen på mamman vara fel, för en creme och en nf kan inte ge silver!
Mamman måste alltså vara en väldigt mörk offwhite. Sen kan i alla fall jag se ögonringar på doven på min dator.
De "offwhite" var rödögda va? Det kan inte vara så att de är albino?
Mamman ser ju creme ut..
Men sen så kan det också vara lite lurigt. Jag har haft en hane som många trott varit creme, men som utan tvekan är offwhite då han gett silver.
Oj tänkte inte på det med silver. Men då måste ju Ninni ha rätt i att de troligen är Albino. :)
#10: Albino ska ha klarröda ögon, ja. Men jag kan inte se att de skulle kunna vara offwhite rö om föräldrarnas färger faktiskt stämmer.
#10 har du en bättre bild? där såg den för mörk ut för att vara albino. :) har du bild på pappan? :)
Du får gärna ta bättre bilder på de som du tror är offwhite rö, så kanske vi kan försöka luska ut vad de kan tänkas vara. 
Ts. Du behöver föresten inte skriva in datum i rubriken om du inte skall annonsera någonting :)
Tycker inte att den ser offwhite rö ut. Däremot ser den på bilden väldigt flammig ut..
Lite för dåliga bilder kanske. :/ Skulle du kunna ta bättre bilder på den "offwhita"? 
Kan du ta kontakt med mig via pm??
Rax Hamstrar på facebook.
dove säger jag! 
På #25 och #26 så är tankarna om det är creme rö eller caramel rö.
caramel rö, det köper jag.
# 23 borde vara creme sa och han är betydligt mörkare.
/H
Längtar efter bilder på cinnamon tjejen :)
MVH FiffiLiina
Titta i albumet :-)
Att komma ihåg också är att en creme sö och en creme rö inte alltid har samma nyans, eftersom rö bleker. Så en creme rö tenderar att kunna vara ljusare.
Utifall det hjälper så finns det bild på caramel rö här.
Hur stor är färgskillnad mellan creme och caramel. Är varamel ljusare? börjar undra om mina creme bebisar inte är caramel. Ungarna är iaf mycket ljusare än mamman.
Hur stor är färgskillnad mellan creme och caramel. Är varamel ljusare? börjar undra om mina creme bebisar inte är caramel. Ungarna är iaf mycket ljusare än mamman.
De få caramel jag fått har haft en lite annan nyans, svårt att förklara. Att ungarna är ljusare än mamman behöver inte vara konstigt alls, då vissa creme djupnar i färgen när de blir äldre.
Däremot så syns det sen ifall öronen är svarta eller bruna, utifall det är svårt att se på färgen i övrigt.
#33 En caramel är ju en creme bö, så då får den en annan nyans som Ninni säger. Men jag säger caramel rö satin för den på #26. :)