Fyrverkerier!?
Nu när det närmar sig nyår, hur ska man hantera allt det här med fyrverkerierna och de? Kommer hamstrarna påverkas av allt oljud osv?
Jag var orolig förra nyår när min tjej var hamsterbebis, men hon sov genom hela fyrverkerierna och smällarna. Men det kan säkert vara olika för olika hamstrar.
Ja det kanske är olika för olika hamstrar som du säger, tänk om andra hamstrar springer runt hysteriskt och mår dåligt? Jag är verkligen orolig :/ Inte nog med det, min första hamster dog igår. R.I.P Opi<3
Beklagar verkligen! Vila i frid lilla pälsboll :-(
Vad trist att hon dog…
Men jag tror inte hamstrarna reagerar? Jag har inte ens tänkt tanken. Visst, de hör bra… jag ska försöka komma ihåg att ställa buren i ett annat rum, lång från fönstren, så kanske de inte hör.
När jag hade marsvin brukade jag sätta på musik i rummet så inte fyverkerierna hördes lika bra, sedan hade jag ju inte burarna precis vid fönstret heller för den delen. Marsvin hör ju också väldigt bra.
Beklagar Selma. Det bästa är att sätta hamstrarna i ett rum på baksidan kanske om de inte smäller så mycket raketer åt det hållet. Stäng ner persiennerna och möjligtvis sätt på lite musik eller ha på tvn om du har någon i rummet.