När brukar ni kolla könet?
När brukar ni kolla bebisarnas kön (guldhamstrar)? :) Läste i nån tråd att någon började göra det när de redan var en vecka gamla, tyckte det lät på tok för tidigt! Men som sagt, när brukar ni kolla?
Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding
Justin Bieber - 23/4 13 
Jag brukar kika en snabbis när de är runt 8-10 dagar ungefär, oftast närmare 10 dagar.
Ok, mina är 9 dagar idag. Kan man sätta mamman i en springboll och kolla då? :) Det gjorde en uppfödare jag var hemma hos. ^^ Men du tar upp dom, vänder så att bebben ligger på rygg och kollar? :)
Justin Bieber - 23/4 13 
Jag brukar som Ninni. Runt 8-10 dagar :)
#2: Jag låter mamman vara ute i hage eller liknande medans jag kollar. Jag lägger inte ungarna på rygg direkt, utan håller bara i dem, går fort att kolla när man blivit lite mera van. 
#4 Va, fattar inte riktigt? Hur kollar du då?
Justin Bieber - 23/4 13 
#5: Lägger in en gammal bild för att visa.
Jag har upplevt det lättare att hålla i dem såhär, än att försöka lägga dem på rygg för då stretar de emot mer = svårare att kolla snabbt.
När jag skulle kolla könen på min kompis hamstrar (oplanerad kull) så släppte vi ut mamman i lekhagen och jag tror #4, kollar likadant som mig. Man behöver inte lägga dom på rygg, ta ett stadigt men inte hårt grepp om hamstern runt midjan ungefär. Inte på magen såklart. Det känns som vissa sprattlar mer när man ska lägga dom på rygg, men det kanske bara har varit för mig.
Såg nu att NinniH svarat, bara jag som hade glömt uppdatera sidan. Sorry! :)
Jamen precis! Det var sådär jag menade haha! :) Hjäpte en kompis att se kön och då höll jag dom sådär. :)
Justin Bieber - 23/4 13 
Jag kollade vid 2 veckors ålder ( 14 dagar ), då öppnar dom ögonen , man får väl inte ta ut dom innan dess?
// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning
Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus
Jag tittar vid ca 12 dagars ålder!
Förut har jag faktiskt tittat vid 9 dagars ålder också. Men känner att det är ingen ide att stressa heller. :) Men 10 dagar tycker jag är okej, men helst lite senare. :)
#10: Får och får. Det tycker jag är lite olika från gång till gång. Jag kör på samma motto som med kaninerna, att om det är en lugn hona som litar på en kan man göra det innan, samt om man är van att läsa av honorna. Annars kan man vänta.
# 12 okej då vet jag :)
// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning
Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus