Hamster iFokus

Hamster

Etikett: guldhamster
Läst 748 ggr
noraa
0

Hjälp fort.(dricker inte och annat)

Min lilla hamster dricker inte vatten alls. Mata henne med gurka så hon iallafall fick i sig lite vätska.Men hon äter inte heller mycket…

Och varje gång jag kmr till hennes bur(då hon är vaken) Hoppas hon på min hand (hon vill ut från buren) Tar jag upp henne och sedan lägger ner henne så klättrar hon ut från buren..och stänger jag locket så börjar hon bita på gallret. lr så gräver hon på själva buren och låter konstigt!!

Vad ska jag göra?

Frosstis
0

Man brukar inte kunna se hamstern dricka, vissa ser bara sin hasmter dricka typ 2 gånger i dens liv.. :P Men om du är orolig kan du ju ge lite gurka.

hon vill väl komma ut mer? Har du ingen rasthage eller boll eller något. du kan ju leka med henne på sängen, låta henne upptäcka huset (fönsterbrädor, längs väggarna, bokhyllor m.m), göra agility eller göra lekplats på toaletten och låta henne underhålla sig själv :)

noraa
0

Jag vågar aldrig..om hon går till,nått hörn så måste jag såringa efter hemne osv..känns as jobbigt att jag är så rädd att släppa henne..

Frosstis
0

Men du måste hamster säkra. Kryp pp golvet och känn efter lverallt osv

jossa5
0

Ikea har en stor låda, som är ganska låg, har sett att många använder den som hamsterhage. Det kanske är något för dig? Såklart måste du vara med när hon är där så hon inte klättrar över, men om du har fullt med grejjor så hon kan leka så går det nog bra.

Här är den låda jag pratar om; http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/90027811/?query=dilling

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

annakarin_li
0

Låter som hon vill ut och springa. Kan du göra en hage av större böcker? Då kan du sitta bredvid henne och ha koll. Annars är springboll bra. Kostar inte så mycket och hamstrar brukar tycka om dem :-)