Hamster iFokus

Hamster

Etiketthamster
Läst 1004 ggr
[Marro98]
0

Gammal?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan!

Min lilla Tindra är lite över två år.
Förr var hon en väldigt aktiv hamster som sprang runt i buren dag & natt.

Men nu har hon blivit lite trögare…
Hon sover nästan hela dagen, vilket jag vet är ett ålderdomstecken eller vad det nu heter.
Och så har hon börjat att äta lite mindre, men hon dricker bra.

När man väl tar upp henne så är hon som vanligt. Hon kissar & bajsar helt normalt också.

Låter det som om min lille bästis börjar bli gammal?

noraa
0

Sööt hon är!

[Marro98]
0

Tindra tackar Glad

goldenhamsters
0

Ja, det låter som vanliga ålderstecken. Hon är ju 2 år vilket är en ålder som räknas som gammal på hamster. Andra tecken på att de blivit gamla är att de blir tunnhårigare, de går ner i vikt, blir lugnare m.m. Det skulle nog vara mer konstigt om hon inte fått några åldertecken vid 2 års ålder, en del hamstrar får det innan 1 års ålder till och med. Så det är nog ingen fara, bara lite åldertecken. Äter hon och dricker så har du inget att oroa dig över just nu :)

Mvh Alicia.

[Marro98]
0

Okej tack :)
Tunnhårig har hon blivit. Men hon har inte gått ner i viktg utan hon går upp i vikt tror jag. Det var längesedan jag vägde henne men hon har blivit mycket kraftigare.

goldenhamsters
0

#4 Det var konstigt att hon börjat gå upp i vikt, brukar vara tvärtom ju :P Håll koll bara på att det inte är någon tumör eller så som växer som gör att hon blir större. Eller så kanske hon hade så mycket energi förut så att hon inte "hade tid" för att äta,  och nu när hon tar det lite lugnare så njuter hon mer av maten ;)

Mvh Alicia.

[Marro98]
0

Ja jag ska hålla koll efer tumörer! Har inte upptäckt någon hitils iaf & jag hoppas inte att jag behöver ta henne till vetten för att avliva. Jag hoppas att hon kommer att få leva ett år till iaf & att hon får somna in här hemma i lugn & ro :)
Hahah jodå! Tid för mat har hon alltid haft, men hon rör ju inte på sig lika mycket, utan sover nästan bara.

Twisted_T
1

Det är vanligt. Har en kille här som nu är 1år och 2 månader och har börjat få lite ålderstecken nu redan. Han har börjat sova lite mer och vara lite segare. Men kommer han bara igång så är det dock full fart. Men han har blivit lite mer mammig och vill gärna vara på mig eller nära och han är som sagt lugnare än vad han var innan. Han håller dock bra vikt och har ej blivit tunnhårig. Men han är ju inte så gammal än.

// Linn

Medarbetare på Hamster.ifokus! :)