Hamster iFokus

Hamster

Etiketter: avelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 959 ggr
FiffiLiina
0

Vad behöver man göra för att bli uppfödare?

Kan någon förklara vad man behöver göra för att bli registrerad uppfödare? Hittar det inte på hamsterföreningens hemsida…

MVH FiffiLiina

[Marro98]
0

Först så måste du vara medlem i hamster föreningen i 2 år om jag inte minns del?
Sedan så gör du typ ett test.

Men jag vet inte men har för mig att jag har läst något sådaant XD

Zvintos
1

Kraven går att läsa under Uppfödarregler. Glad

FiffiLiina
0

Jaha. Sp man behövde inte göra mer än att vara medlem längre än ett år, göra testet och skriva på ansökan om att bli registrerad uppfödare? Och betala kostnaden såklart. Men hur gör man testet?

MVH FiffiLiina

Miik
0

Men guud varför ska det kosta så mycket, e det för att dem bara vill att alla ska vara seriösa? Själv skulle jag tycka det skulle ta nån kull, men vet inte om jag får för ägaren av lilla Os,o (jag är fodervärd på honom) har inte frågat. Han måste vell bli mer bosatt här först då. Och så går det där dumma papova? viruset

Gud varför tillät du dessa sjukdomar i din skapelse?

Förlägen Med vänliga hälsningar Mika & Oso Vinkar

Twisted_T
1

Tror man måste vara medlem i 1 år och ha tagit 2 kullar under den tiden eller vad det är. Sen göra uppfödar provet.

// Linn

Medarbetare på Hamster.ifokus! :)

Twisted_T
0

Eller nej står ju att man måste ta 2 kullar per år för att räknas som uppfödare bara. Tror det var annorlunda innan men kan ha fel.

// Linn

Medarbetare på Hamster.ifokus! :)

Zvintos
0

#3: Under fliken "Uppfödare" hittar du "Dokument". Där finns dokumentet (i både word och pdf) "Ansökan om uppfödning". Den ansökan skickar du dit det står i ansökan, därefter får du ett uppfödarprov skickat till dig, som du sen gör och skickar tillbaka. Sen får du vänta tills det är kollat/rättat, för att få besked om det blev godkänt eller ej.

#4: Dels är det nog för att de som registrerar sig ska vara seriösa, ja. Sen är det nog inbyggt en hanteringskostnad i det hela, skulle jag tippa på.

FiffiLiina
0

Okej, tack! I februari har jag vari medlem ett år så då ska jag ansöka. :)

MVH FiffiLiina

Be-Bopz
0

Japp, du skickar ansökan till mig, jag tar detta med styrelsen som ska godkänna din ansökan och namnet ska även det kollas upp, jag skickar ut ett prov till dig om allt ser okej ut, vi måste även se att din betalning är registrerad, du har sedan 30 dgr på dig att göra det. Jag lämnar sen besked om det är okej eller inte :)

Som de andra säger, medlem 1 år, när man sedan är reggad uppfödare måste man ta 2 kullar/år. Sen är det ju detta med åldern på dig som söker, är du under 16 år så måste mamma/pappa vara medsökande.

Lycka till :D

FiffiLiina
0

Okej. Tack så mycket!:)

MVH FiffiLiina

Roonja
0

#8 Men du är väll 13 också eller mins jag fel? :) Då måste en av dina föräldrar också varit medlem i 1 år och ansöka tillsammans med dig för att du ska kunna bli reggad. :)

FiffiLiina
0

Jag har pratat med en på hamsterföreningen redan. Så jag vet hur jag ska göra. Ja, de ska ansöka med mig.

MVH FiffiLiina

Lojs
4

#4 Jag tycker inte det är särskilt dyrt, att bli uppfödare på hund vet jag i alla fall förr kostade 2500, troligtvis dyrare nu. Jag tycker att om kostnaden för att vara reggad uppfödare är alldeles för dyr så kanske man inte ska bli uppfödare heller. Det är ju mycket dyrare saker man måste ha råd med. Veterinär, nya burar om bebisar stannar kvar, strö, Sand, mängder med näringsrik mat osv.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.