Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 680 ggr
noraa
0

Namntips(hona)

Hej köpte en söt guldhamster hona igår kväll. Men kommer inte på nått bra namn. Vill ha nått sött namn som passar henne. Hon ser ut som en rääv. Hon är i färgen röd och brun? Vad tror ni? (bild kommer lite senare idag)

Eywa
1

Elise

Emmetem
0

Pim, Tut, Lily, Piff, Smulan, Lumi, Cira Glad

/ Medarbetare på Hermelinkanin iFokus och Lejonkaniner iFokus.

[wizzyaw]
0

Ahri, är från ett spel. karaktären är en graciös räv med typ 9 svansar ^^

noraa
0

Är det normalt att hon vakna på morgonen? (vid 8 tiden) åt och la sig igen? Hamstar är ju nattdjur?

Emmyz
1

Det är fullt normalt! Jag har 1 hamster som är vaken en sväng på morgonen, och även 2 hamstrar som är vaken en sväng på eftermiddagen:) Oftast brukar dom bara äta, dricka, gå på toa och sedan gå och lägga sig igen x)

Mvh EmmyBlomma
medarbetare på Svenska Hamsterföreningen ifokus

min campbellsuppfödning ♥Eldängens

noraa
0

#5 Va bra !

Twisted_T
0

Håller med #1. Elise var ett fint namn :) Och ja det är fullt normalt. Hamstrar har också olika tider :) Har en herre som gärna vaknar och vill ut när man ska åka iväg till skolan (runt 7-8 tiden). Men som även är vaken sent på natten. Den andra vill bara vara vaken från ca 19-00 sen sover hon resten av dygnet förutom att gå på toaletten/äta/dricka.

// Linn

Medarbetare på Hamster.ifokus! :)

noraa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad tycker ni hon passar mest som? (vet att endel låter som killnamn men det gör inget) …

Otydlig bild..men fick inte ihop någon bättre.

Det står mellan : Elise , cira , Twixi  , Russin , Tippy , Fluffy, Hon är väldigt tam och nyfiken av sig. Vad tycker ni passar mest? av dom ^^

Emmetem
0

Jag tycker Cira, tycker det är så fint! <3

/ Medarbetare på Hermelinkanin iFokus och Lejonkaniner iFokus.

Twisted_T
0

#8 Tycker fortfarande Elise ;) Har du fler bilder? Lite tydligare kanske :)

// Linn

noraa
3

#10 kan ta idag senare på kväällen om hon vill kma upp på min hand!

Twisted_T
3

#11 Ja det hade vart kul :) Vill ju se mer av den lilla sötnosen :)

// Linn

louisestar9
0

Foxy

[wizzyaw]
0

Zyra, Atriana, maribelle xD

noraa
0

Hjälp det har gått ett helt dygn nu.

jag gick fram till buren och hon blev inte rädd. sen när ja ställde mig upp sprang hon in i sitt hus..jätte rädd har hon blivit , förstår inte varför igår när vi köpte henne , så var hon nyfiken kom fram och åt från handen. och allt. nu helt plötsligt är hon jätte rädd , vad kan det bero på ?

Twisted_T
0

Det är väldigt många nya dofter och upplevelser. Ge henne något dygn mer i buren så hon kan lugna ner sig och känner sig mer trygg där :) Sen kan du försöka ta kontakt med henne försiktigt igen. Men tänk på att inte ha för hastiga rörelser eller liknande. Prata mycket med henne och ha henne gärna i ett rum där du ofta är. Då kan hon lära känna din röst och förstå att det inte är farligt.

// Linn

noraa
0

#16 okej men blir det inte bättre om jag bara tar upp henne o sen låter henne vara med mig ett långt tag så hon förstår jag = ingen fara …typ..?

noraa
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer en till bild på sötnosen Cira(som hon heter nu)

Twisted_T
0

Söt:) nej det är ingen ide att tvinga hamstern att umgås med en. Bättre att ta det långsamt och vågar hon komma ut så är det bra att först ta det en kortare tid varje gång först :)

// Linn

noraa
0

#19 okej:)