Hamster iFokus

Hamster

Etikettminneslund
Läst 644 ggr
Twisted_T
0

Vila i frid Panter/Yoda

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det gick väldigt fort från att vara en liten infektion i doftkörteln (en liten böld som inte var öppen) till att det snabbt växte till sig.

Jag tog med min älskling till veterinären och de sa att han antingen skulle få opereras eller få somna in.

Jag kunde verkligen inte bestämma mig där och då, ville tänka över helgen och fick då en anti-inflammatorisk medicin med mig.

Under helgen hade bölden sjunkit mycket och öppnat sig så vi började med att tvätta rent med koksaltlösning flera gånger per dag.

Jag ringde veterinären på måndagen och hon sade att eftersom den krympt och öppnat sig så behövde vi inte göra någonting utan det räckte med att försöka klämma ut det som var i och tvätta med koksaltlösning varje dag.

Vi gjorde detta men det kom inte ut någonting och bölden började växa igen väldigt snabbt.

Panter började bita upp sårskorpan och det såg väldigt otäckt ut.

Min pojkvän som äger Panter åkte till veterinären med honom i måndags och vi bestämde att det bästa och snällaste för honom var att få somna in.

Oavsett hur mycket vi än vill ha Panter här så är det inte rätt för honom att behöva genomgå en operation som är väldigt påfrestande för en hamster.

Vi visste inte heller om det verkligen skulle hjälpa och att infektionen inte skulle komma tillbaks.

Han fick somna in och vi har saknat våran kille något fruktansvärt varje dag.

Finns ingen som dig och kommer aldrig att finnas <3

Hoppas du har det bra och att du nu får äta hur mycket god mat som helst mitt lilla matvrak <3

Vila i frid älskling <3  2011-11-01 - 2012-12-17

// Linn

Medarbetare på Hamster.ifokus! :)

Caaassiiie
0

Nej gud vad söt! och så väldigt tråkigt att han inte fick bli äldre än så :(

Mvh Cassandra

C.H Photography
GuruShots

Twisted_T
0

#1 Ja jättetråkigt :/ Vi hade sett fram emot att ha han här mycket längre. Men det blir ju inte alltid som man tänk sig eller vill :(

// Linn

Medarbetare på Hamster.ifokus! :)

[Marro98]
0

Beklagar verkligen Gråter
R.I.P Lilla Panter

annakarin_li
0

Belagar! Vila i frid lilla Panter!

Zvintos
0

Beklagar! Rynkar på näsan
Vila i frid

Lojs
1

Beklagar sorgen! Fina Pantern! Jag har pussat lite extra på hans familj här hemma.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Roonja
0

Åh nej, beklagar! Gråter Vila i frid finaste Panter!

Fiona1234
0

Nej !!!! R.I.P Panter ;"(

// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

Frosstis
0

Nej vad tråkigt :'( fina fina bebis..

Bine93
0

Vila i frid :( <3