Hamster iFokus

Hamster

Etiketthamster
Läst 527 ggr
skit.i.de.du
0

Akvarium

Hej, jag är hyfsat ny på det här med hamstrar. Jag funderar på att, någon gång i framtiden, köpa en dvärghamster till mitt akvarium där det för tillfället bor fiskar.

Nu är det ju inte så att jag ska gå och köpa en hamster i morgon, eller så men kanske om något år eftersom min lilla femåriga guldfisk bor i akvariumet och jag varken har tid eller pengarna för att köpa ett till akvarium.

Men jag undrar nu, är ett 70 l akvarium (med måtten 28x60 cm) är för litet till en dvärghamster? Jag har läst på rätt rejält om hamstrar så jag vet att minsta måttet på kortaste sidan är 20 cm men frågar mer om er åsikt :)

Fördelen med att vara smart är att man kan spela dum. Motsatsen är betydligt svårare.

Twisted_T
0

Har du en bra rasthage till de och låter de springa av sig ordentligt varje dag så bör det kunna fungera. Det är dock individuellt hur mycket energi hamstrarna har och hur stor yta de behöver.

Jag har bara guldisar och har köpt mina akvarium på blocket. Fick ett 100l för 300kr. Och det andra är 120l tror jag, det fick jag tillsammans med en 70l för 400kr :)

Så det behöver inte heller vara så dyrt.

Är som sagt ingen expert på dvärgar men gissar på att de är ganska lika guldisar i temperament osv.

// Linn

Medarbetare på Hamster.ifokus! :)

nakuta
2

En annan sak du måste tänka på är att Dvärgar ska enligt lag bo 2 & 2.

Amor vincit omnia

Reggad Uppfödare i SHF under Prefixet Midnattsglimtens

Twisted_T
1

Ja det tänkte jag inte på att det bara stod en. Ja inte en ensam dvärg, de måste bo 2 och 2 för att må bra :)

// Linn

Medarbetare på Hamster.ifokus! :)

skit.i.de.du
0

Okej, tack.

#2 Jag vet att dom måste bo två och två. Skulle väl ha skrivit två istället för en, menmen… :)

Fördelen med att vara smart är att man kan spela dum. Motsatsen är betydligt svårare.