Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 722 ggr
Sara1214
0

Tips?

Nu har jag fått en hamster! Han heter Charlie och är en långhårig hane. Jag vet inte vad det är för färg? Kan någon skriva det? Vill gärna veta! Ska fixa en bild snart. Och sen vill ag gärna veta lite tips. Som pyssel eller hur man kan göra för att den ska må så bra som möjligt! Lite tips bara. Skulle varra super snällt!

Kraam Tindra

Medarbetare på djurskydd.ifokus 😎

Frosstis
0

Det finns en nålad tråd som heter "snabbguide till hamsterfakta" och där finns det jättebra trådar du kan kika i! Sedan kan du använda sökfunktionen som finns bredvid "skriv inlägg" :)

Sara1214
0

vad för färg?

Frosstis
0

Tror han är en creme ;)

Sara1214
0

Jaa,det tyckte jag med. Men jag var inte hundra. Tack! Kyss

Frosstis
0

Fast vänta på flera svar då jag försöker lära mig färgerna ;) Jag är itne heller hundra xD

FiffiLiina
0

Jag tror han är en offwhite. Har du en till bild?:)

MVH FiffiLiina

Frosstis
0

jag ser ingen skillnad på offwhite och creme xD Eller bara om offwhite'arna är vita.. ;)

Sara1214
0

Ja,jag har en till bild

Lite suddiga eftersom han inte satt still. Hoppas du kan se. :)

Zvintos
0

Ser ut som en lite mörkare offwhite. Alldeles för ljus och fel "nyans" för att vara creme.

FiffiLiina
0

Håller med NinniH, helt fel nyans och för ljus för att vara creme. Offwhite är han! :)

MVH FiffiLiina

Frosstis
0

Tänk så mycket olika nyanser det finns av offwhite! Min var ju helt vit x)

Zvintos
0

#11: Ja, det är lite olika nyanser på det och även olika vilken nyans som föredras. Jag föredrar när den är lite mer gräddvit snarare än vit, då jag inte vill att de är för lika just vita. Glad Jag har också även haft (och har) en offwhite satin som många trott varit creme.

Sara1214
0

Tack för svaren! Då vet jag.

Frosstis
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Offwhite är väl lite mörkare än vit? Vit är väl heelt vit?

puff ->

Zvintos
0

#14: Offwhite ska inte vara så ljus att den nästan ser vit ut, utan mer gräddaktig. Glad Som sagt så vill jag ha en väldigt tydlig nyansskillnad, utan att de offwhita blir för mörka.

Frosstis
0

#15 Samma här ;) Men jag kommer aldrig lära mig se skillnad på mörk offwhtie och creme x)