Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 848 ggr
menokej
3

Historien om Åke

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

några månader efter att min hamster Kenneth dött (han var bara två måndader gammal så det knäckte mig) bestämde jag mig för att nu ville jag ha en ny kille! Så jag ringde en uppfödare i närheten och vi(min familj och jag) bestämde att vi skulle åka dit och kolla på hamstrar. Men sen när vi kom dit hade de inte så många kvar, bara två stycker man kunde köpa just då… En av de var åke och när jag tog honom i min hand kröp han upp på min axel och jag blev helt kär. Sen berättade de något om att en hona hållt på att döda honom när de skule para sig eller något, jag fattade inte helt men han kunde inte användas till avling och då skulle de vara tvugna att ta bort honom. Jag började nästan gråta för han var så underbar och att jag måste ha honom! Så det blev åke, den 1:a maj var han min <3

Han har en kal fläck på ryggen och ett hål i örat och han är väldigt lång haha!

När han först kom till mig var han väldigt rädd för allt och alla och inte handtam eller tam över huvud taget och han vägrade gosa.

Nu sitter sitter han i min tröja och spinner som en katt haha, han har verkligen blivit hur fin som helst och jag älskar honom så sjukt mycket!

Han är roligt och söt, och väldigt personlig av sig <3

ja jag ville bara berätta lite om åke :D

UlrikaD
10

Roligt att du fått en hamster som du trivs bra med.

Men om uppfödaren tänkte "ta bort" alltså avliva en hamster för att de inte kunde avla på honom så var det väl inte en särskilt trevlig uppfödare.

Har man inte platsen att behålla en kelhamster så får man ju se till att hitta ett bra hem till dem istället.

Hamsterlycka
0

Jassåååå, du fick Åke på min födelsedag? ;D hahaha! 

Grattis till en söt hampis. Glad

Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding

Justin Bieber - 23/4 13 Hjärta

annakarin_li
0

Åke är verkligen fin på fotot! Och vad spelar det för roll med lite kala fläckar och hål i örat. Gör honom ännu mer personligt charmig :-)

Amun-Ra
0

Åke är ju riktigt ljuvligt söt tycker jag! Han liknar lite Åtrå, en dam som nu inte längre finns hos mig…

BlommaAnnicas Hamsteruppfödning Blomma

http://superpawshamstrar.blogspot.fi/

menokej
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#1 ja han är fin. Tycker också att det inte var schysst, tur att jag kunde köpa honom då :)
#2,3,4 ja han är väldigt fin och personlig haha! :D

här är en till bild på honom:

Amun-Ra
0

#5 Guld klimpen då! Skrattande Så söt liten glad hampis!

BlommaAnnicas Hamsteruppfödning Blomma

http://superpawshamstrar.blogspot.fi/

Cam
0

Va söt han är! Tur att du hittade honom och räddade honom från avlivning.