Hamsterungar, Lollz och Skrillex
Kullen blev stor, tretton små bebisar totalt som snart fyller två veckor.
Mamman heter som sagt Lollz kort och gott, hon är Normalfärgad kh, rätt stor och med helt okej typning och med jättefint lynne.
Hon är helt orädd av sig, aldrig aggressiv eller något sånt, grymt nyfiken på allt runt om sig men är inte den keliga typen utan gillar mer att springa runt på en och utforska. Hon är från uppfödare.
Pappan heter Skrillex, är champagne ds lh rö, han har en jättefin typning och helt perfekt päls! Han är nästan tvärtemot Lollz, helt orädd han också, stor och fin men ligger som en trasdocka i handen och vill gosa och bli pussad på. Han är nyfiken på allt och sträcker man ner handen i buren så springer han upp i den på direkten! Även han är från uppfödare.
Ungarna är som sagt 13 stycken, de flesta riktigt stora och fina, men det finns två småttingar som dock är riktigt pigga och verkar inte alls svaga, kan ha att göra med att kullen blivit så stor.
Det finns två NF pojkar, ett par champagne och två champagne ds.
Och en svart ds(?) skulle jag anta då jag inte kikat så ordentligt, rätta mig om jag ser ut att ha fel.
Är ni intresserade så finns bebisarna att hämta i Norrköping och är leveransklara vecka 50-51.
Bilder på föräldrarna:
Mamman:
http://i45.tinypic.com/2d0kkf6.jpg
http://i49.tinypic.com/29y5d6v.jpg
Pappan:
http://i45.tinypic.com/i3gbhf.png
http://i45.tinypic.com/vxixip.png
bilder på bebisarna på väg.
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Vilka uppfödare är föräldrarna ifrån?
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.
Bilderna är från när bebisarna fick smaka havregryn för första gången i deras liv, mums tyckte det flesta och gud vad de äter trots att de är så små!
Här på bilden finns kullens minsta lilla parvel, hon med mörka huvudet.
Men nog är det hon som är piggast och mest nyfiken av de alla! Kommer bli en underbar individ.
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
#1, Skrillex är från Kimky här på hif och Lollz är från en hobbyuppfödare här i Norrköping som endast tar kull då och då, som ej är registrerad.
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
Mamman är väl nf bandad kh?
Iallafall på andra bilden!
Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se

Aha, borde vara släkt med mina odjur här hemma då. ;)
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.
#8 Mamman är visst bandad. :) Vad skulle hon vara annars. :P
Jahapp då missuppfattade jag det svenska hamsterföreningen skrev på sin sida ^^
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
#10 Enligt standard ska bandet se ut så som dem beskriver. :) Men din tjej har ett brutet band. :) Men hon är ändå bandad. 
Okej, tack då vet jag :)
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Söta bebisar:)
Du har ju ett gäng bebisar där som är bandade precis som sin mamma också.
Jag gillade den i mitten till höger på första bilden!
Jag själv har fastnat för lilltjejen med "musse pigg" prickar på huvudet, för man märker redan nu att hon har stor personlighet, kanske låter tokigt men så är det!
Samt det svarta ds tjejen som jag tycker ser jätte tuff ut.
Har höga förväntningar på dessa små bebbar, båda föräldrarna har otrolig personlighet men speciellt pappan är en riktigt stor personlighet inpackat i litet format!
här ser ni lillasyster och storebror.
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
Lite uppdatering i tråden…
Har förlorat 6 ungar, orsak är okänd men nu har jag särat ungar och mamma åt.
Bebisarna fyller snart tre veckor och börjat upptäcka världen, boa, hamstra, gräva i sanden…
De är även redan nu "rumsrena" och gör bara sina behov i sanden, duktiga bebisar!
Lillen, Destiny var ungefär lika stor som Aviciis huvud, har överlevt! Trodde inte hon skulle göra det, hon var så otroligt tanig och liten…
Men med massa sallad, ägg och mjölkersättning har hon gått upp och är snart lika stor och rund som Nirvana, kullens näst minsta unge. Dock börjar även Destiny tacka nej till mjölken nu.
De största är Avicii och Hailie, Avicii väger lite mer.
Ja och som ni förstår har de återstående 7 fått sina namn!
Kändis tema!
Avicii, Nicole, Hailie, Billie, Eminem, Nirvana och sist och faktiskt minst, Destiny!
Nirvana är antagligen tingad, och Destiny ska jag nog behålla själv då hon är ett mirakel… Är sugen på att behålla Billie också, då hans typning är så otroligt fin och han skulle bli en perfekt avelshane…
Vi får se hur det blir! Börjat fotografera kullen nu, bilder kommer antagligen imorgon, så länge får ni nöja er med denna mobilbild på lite syskon kärlek hehe.
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
Oj så fina alla är. Mamman och en av ungarna ser ut att vara nf mörk. :)
#21, Japp det ser man på hennes två NF söner också, jätte fina mörka ringar runt ögonen!
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

#26 Men åh!
Åh så söt Nicole var! *.*
Mvh Emmy
medarbetare på Svenska Hamsterföreningen ifokus ♥
min campbellsuppfödning ♥Eldängens♥
#23 Mm, jag skulle tro att de är normalfärgad mörk umb eller bara normalfärgad umb. Mamman är inte umb, men det betyder att pappan är det. För den på #18 är garanterat umb :)
så här ser det ut just nu,
Nirvana, svart ds lh hona - tingad
Avicii, silverdove rö lh hane - intresse finns
Hailie, champagne bandad rö lh(?) hane - intresse finns
Nicole, silverdove rö kh (?) hona
Destiny, NF ds lh hona
Eminem, NF mörk umb bandad kh hane
Billie, NF mörk umb hane kh - intresse finns
Även de som finns intresse på kan läggas intresse på eller ev. tingas.
Riktigt svårt att se skillnad på hårlagen just nu, men vissa ser man tydligt att de är lh och vissa ser man direkt är kh, men några är jag osäkra på.
Fler bilder på väg upp.
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
Åh, så fin Nirvana är! 
Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding
Justin Bieber - 23/4 13 
Vilka fina ungar !
Dör ju lite när man ser Nirvana, Nicole och Buddha !
Hälsningar Mig och mina hamstrar !
Ha det bra !
Nä sluta nu, tror jag kommer och hämtar dom allihop ! 

Hälsningar Mig och mina hamstrar !
Ha det bra !
Nästan alla små pluttar på ett kort.
Kan också uppdatera er om att de fick brocolli för första gången idag, mums tyckte alla, speciellt Buddah som åt ett helt "träd" själv ;)
Även skiljt de tre hanarna och fyra honorna åt, då grabbarna började bli lite väl intresserade av sina systrar.
Nästa vecka är dom leveransklara och det känns riktigt tungt, mina fina små bebisar… varför ska de växa så snabbt?
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
Åååååååh. Jag vill ha Nirvana! Så otroligt söt tjej. 
Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding
Justin Bieber - 23/4 13 
#40, varför inte ta henne? :)
Tjejen som tingade henne har bestämt sig för att hon antagligen vill en hane istället, känner henne rätt väl och hon velar fram och tillbaka mellan Nirvana, Avicii och Buddah.
Tänkte också visa en bild på pappan, som tyckte att han skulle få en liten plats i tråden.
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
Sååå sötaaaa !!! Vill ta hem alla små sötingar ;)
Hmm, full rulle här hemma! Idag kom jag hem lagom för att stoppa Avicii från att rymma, bröderna Billie och Buddah hade självfallet redan rymt.
Oroade mig dock inte mycket, då mitt rum redan är hamstersäkrat och dörren alltid stängd, hittade snart de små liven som satt i pappa Skrillex bo bakom min byrå…
Fick snart svar på varför grabbarna var så rymningsbenägna - båda Nirvana & Hailie högbrunstar!
Även Skrillex är väldigt på och biter på flickornas galler, utifrån!
Har ställt upp flickorna högt upp nu så ingen kommer åt dem.
Nu har jag även ett slutgiltligt svar för färger osv.
Nästan alla bebbar som haft intresse/blivit tingade har köparna dragit tillbaka, så irriterande.
Nirvana: Svart ds hona lh - lugn och riktigt snäll tjej som helst sitter stilla i handen och ser sig omkring, vill alltid komma ut och ska alltid vara först fram.
Nicole: Silverdove rö kh hona - Sprallig tjej som alltid vill vara med när saker händer, dock har hon sina mysiga stunder när hon gärna sitter stilla i handen och blir pussad på.
Destiny "Sagofiguren": NF ds hona lh - Lugnaste tjejen i kullen, var minstingen men har växt om Nirvana nu t.o.m. Hon har inte bråttom någonstans utan tar det alltid cool och sitter stilla i handen.
Hailie: Champagne banded kh rö hona - Kullens busfrö, just nu klättrar hon armgång i taket.. Tur att buren inte är särskilt hög då. Jätte snäll, men väldigt nyfiken på allt, sprallig ska alltid vara med hela tiden och är ett riktigt matvrak!
Billie: NF mörk umb kh hane - En lugn och cool kille som gillar att sitta i handen och spana in sin omgivning, han sitter även gärna på axeln och bara filofiserar.
Eminem "Buddah": Nf mörk umb banded kh hane - En riktigt snäll kille som också är kullens matvrak, äter allt som det bjuds på och gärna mycket! Han är väldigt bortskämd och blir sur om man inte myser med honom.
Avicii: Silverdove rö kh hane - Var i bebisåldern sprallig men har mognat ordentligt och växt upp till en mycket cool och snäll kille som tar det lugnt i handen.
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
En silverdove och en champange är alltid rödögda, så det behöver du inte skriva. :)
#45, Jag vet, men jag tänkte på att alla kanske inte vet det :)
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
Snart flyttar lilla Nirvana, usch och fy.
Sagofiguren stannar i alla fall, hon är nog den finaste hamster jag sett, och jag har sett många!
Snacka om en ful ankunge som blommat ut…
I slutet av veckan ska vi lämna ett par till djuraffären, då vi känner personalen där och de köper endast in av uppfödare.
Hör och häpna, de säljer inte med varken hamstervadd, saltsten etc, utan informerar om att det är skadligt.
Vi får se om vi lämnar ett par eller allihopa, det beror helt på om de intresserade hör av sig.
Just det, Eminem ska flytta hem till hamstermammans ägare också.
ev. ska även Billie & Avicii flytta till ett par bekanta, men det är endast intresse inga tingningar…
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
#7 Det är Pumpkin son från kullen vi hade i sommras! =)
Fina ungar iaf ! :)
ÅH HELT KÄR I NIRVANAA
#53 Låter som en riktigt liten minikopia av farmor.. 
#56, Mycket möjligt att det är så. Sen har hon ju otroligt fin typning och det har hon säkert ärvt av sin farmor! 
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund