Svart vintervit är det ens möjligt?
Hej! min kompis har skaffat en svart dvärghamster den är lite vit på magen bara annars är den kol svart. Hon säger att det är en dvärghamster men vilken dvärghamter art vet hon inte men hon tror att det är en vintervit.Jag har inte sätt hamstern än bara på kort och jag tror att det är en campbells Min fråga är finns det ens svarta vintervita?? Bild på nästan en lika dan
Hamstern på bilden är väl en guldhamster :P?
vet inte men hennes är så i färgen
Vore nog enklare om du la ut bilden på hennes hamster :) du skrev ju att du sett den på bild :).
Jag är inte så jätteduktig på campbells färger tyvärr :P
Hamstern på bilden är en guldhamster.
Det finns bara två godkända färger på vintervit, och det är agouti och sapphire, svart finns inte med. Om det är en dvärghamster som är svart så är det en campbell, men troligen Hybrid om den kommer från djuraffär.
Mvh Alicia.
Det är en guldhamster på bilden. :)
// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning
Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus
Okej jag fattar det är en guldhamstre på bilden men den är den färgen.
Hon bestälde hamstern fråga mig inte hur för det vet jag inte!!

Som de andra redan skrivit så finns inte rena vintervita i färgen svart.
Däremot finns dvärghamsterarten Campbells i svart. Men för att det ska vara en Campbells så ska den ha stamtavla så man ser vad som ligger bakåt.
Har man köpt den på djuraffär t.ex eller utan känd bakgrund så räknas den som Hybrid. Då kan den vara allt från Campbells till en korsning mellan Campbells och vintervit. Och kalls då som sagt Hybrid.
Det är en svart guldhamster. :)
Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding
Justin Bieber - 23/4 13