Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 821 ggr
ccareface
4

Djuraffär + Hamstervadd

Idag kan man säga att jag fick nog! Var inne på en djuraffär med min flickvän och kollade om dom hade fått sålt en hamster där inne som jag funderat köpa eftersom jag inte tycker dom kan med hamstrar. Den var dock såld nu. Förra gången vi var in sa min flcikvän till vad vi tyckte om hamstervadd, då fick vi svaret "men vi har den ofarliga sorten av vadd till våra hamstrar" - Vi gick därifrån då vi inte orkade argumentera. Sedan idag var vi in där och jag såg hamstervaddet igen, och att det stod på en lapp att man ska köpa till när man köper hamster;

Vadd, kalksten och saltsten. Vilket är helt onödigt. Så nu fick jag nog och mejlade till djuraffären och sa vad jag tyckte, länkade även till svenska hamsterföreningens hemsida och bad dom läsa där vad som krävs för hamstrar. Skrev även vilkan konsekvenser vadd ger. Tröttnade totalt nu idag. Hoppas verkligen att dom lyssnar på det här nu.. Ska se om jag får svar och så ska jag gå in på djuraffären igen om någon vecka!

Anix
5

Om alla ändå var som du…

[Marro98]
6

Grymt bra gjort!
Djuraffären i stan är inte mycet bättre kan jag lova..

Men jag hoppas att dom har förbättrat sig nu när dom har byggt om & allt..

[CruellaDeVil]
1

Ett stort problem är inte djuraffärerna i sig, utan att personalens utbildning via Zoorf (?) meddelar att vadd är det bästa bäddmaterialet.

Jullanhugo
2

Det var bra gjort! =) Önskar att folk fattade vilken skada det faktiskt kan ge på hamstrar!

ccareface
0

#3 jo jag vet det, men länkade till SVH så man kan ju hoppas dom läser där och kanske förstår att dom har bättre koll på hamsters skötsel m.m

tack alla!