Ensam unge i kullen?
Det ser ut som att Puffin bara fått en unge i kullen. Någon som varit med om det? Överlevde ungen? Det som jag är mest orolig över är om den överlever. Den får ju all mjölk för sig själv så jag hoppas den överlever!
MVH FiffiLiina
Har aldrig varit med om en ensam unge i kullen. Däremot 2 stycken (dock 3, men ena var dödfödd). I min honas fall gick det inte så bra, då de 2 dog inom ett dygn. Men bara för att den enda erfarenheten jag har av en liten kull är dålig, innebär det ju inte att det går likadant för din lilla sötnos.
Okej. :/ Hoppas verkligen att han (det känns som det är en han) överlever!
MVH FiffiLiina
Om han/hon överlever tror jag att han/hon får heta typ special. ^^
MVH FiffiLiina
Emma fick ju en ensam campbell unge :)
En av mina köpare fick en kull på hamstern dem köpte av mig. Det blev 1 unge som klarade sig fint. :) jag har varit med 1 gång med en kull med 2 ungar. Dem överlevde och blev friska och fina. Hanen i den kullen flyttade till Norge och blev en fin avelshane. :)
Okej skönt att fler har haft ensammingar som överlevt! Hörde för ett tag den ett pip (det lät som en fågelunge, haha) och såg något rosa under pappret. Men bara en unge. Ber till Gud att den överlever! Jag har bestämt att om den överlever ska den få stanna! Nu ska jag inte röra mer förrens om 2 veckor. Vill så gärna att den ska överleva!:)
MVH FiffiLiina
Jag är nyfiken på varför den inte skulle överleva bara för att den var en "enling". Biter mamman ihjäl den då?
Om ungen är svag & om mamman anser att den inte kommer att överleva så kan hon göra det ja.
Nej jag menar att detr ju jätteovanligt att de bara får en. Så dens syskon kanske det var nått fel på och då tog mamman bort de och då kanske han/hon också har nått fel. Eller så har den inget fel. Den kanske mår bra ändå även om dem bara är ensam i kullen. Om den dör så har jag ju ingen kvar. Men får hoppas att den överlever:)
MVH FiffiLiina
Föresten!
Lycka till med bebisen! 
Just för att den är "enling" så kanske mamman tar ihjäl den för att dens syskon hade nått fel. Menar att syskonen kanske hade nått fel det kanske är därför den är ensam i kullen. Och då kanske den också har nått fel och mamman måste ta bort den också.
MVH FiffiLiina
Tack #10 !:)
MVH FiffiLiina

Jag har aldrig haft dvärgkullar, men haft två guldhamsterkullar med en bebis i. De klarade sig fint:)
#13 Okej, bra!:)
MVH FiffiLiina
Lycka till med den lilla bebisen ! :)
// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning
Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus
Tack!:) #15
MVH FiffiLiina
:)
// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning
Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus