Hamster iFokus

Hamster

Etiketteravelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 10525 ggr
enbartmalin
0

Naken hamstern

Naken Hamstern

Något du skulle vara intresserad av?
Jag kan inte direkt påstå att jag anser dom är attraktiva, men uppenbarligen finns det folk som gillar naken då det finns inom dom flesta djur idag.
Inget jag själv skulle vilja ha, men är nyfiken på hur många som faktiskt köpt en om det fanns tillsalu?

Finns det någon som ens valt att avla på detta "material"?

Har vi dessa i Sverige än?

Hälsningar Malin

spiritedaway
0

Jag tycker ju att djur som egentligen ska ha päls..ska ha päls :P Hos råttor har det ju medfört hälsoproblem och jag tror säkert det kan stämma på fler arter.

Så jag skulle aldrig skaffa en sån.

EternalWinter
1

Haha, oj..ja..inte min smak direkt men det är säkert någon som finner den supersöt!

It's hard not to be a menace to society
When half the population is happy on their knees..

MedarbetareAvenged Sevenfold

Charlie2006
0

Hur söta som hellst, men tycker alla djur som är utan päls är söta Glad. Om det skulle finnas tillsalu i sverige så skulle jag köpt (tror jag).

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

PawsOnPaws
1

tyckte dom var rätt tjusiga ;)  Ser ut som naken marsvin, fast mindre ;P

Tror dock att jag skulle hålla mig till djur MED päls.

TildaH
0

Tycker den var mkt finare än t ex naken marsvin, då dessa ofta är håriga på huvud, ser lite konstigt ut.

Men om jag skulle köpa… Hmm… Ingen aning faktiskt. Är ju trots allt en defekt gen som man avlat på för att få fram hårlösheten, men samtidigt så är jag ju himla förtjust i t ex kineser, sååå… Tja… Kluven i frågan….

--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus

Imasy
0

Tycker att djur som "ska" ha päls, som hund, katt, kanin etc, ska ha päls. Känns fel annars ;)

Fast jag måste erkänna att jag börjar tycka nakenkatterna är ganska läckra. Men de är alldeles för dyra i inköp för min plånbok.

Kan dock tänka mig att dessa nakendjur kan vara till stor glädje för de som ändå vill ha djur men inte tål de med päls. För annars finns det väl typ bara reptiler och fiskar för dem, och hur roliga är de då? ;)

BMEXX
0

Söt men nej, ser ut som han har lekt med en rakhyvel.

Men en chinese crested skulle jag vilja ha!

// Pabblo

enbartmalin
0

Naken hundar/katter/marsvin är inget jag tycker är snyggt, snarare tvärtom.

Däremot tycker jag naken råttor/möss är ganska häftiga och ser lite coola ut.
Därför förväntade jag mig att jag skulle tycka samma om hamstern, men nej, tycket det såg otroligt fel ut.

Hälsningar Malin

Music96
0

Tycker den är skitsöt, något av det sötaste jag sett faktiskt. ;)

Skulle nog ha kunnat köpa en sån, om det funnits någonstans…. C; :)

Nicolew
0

Alltså jag vet inte vad jag ska säga. Jag älskar alla sortersdjur och dömmer dom inte efter utseende. Men jag skulle nog inte kunna ha en själv då jag älskar flyffiga djur! :)

/Nicole
http://nicoletollemark.weebly.com

Dromprinsen
0

jag tycker hårlösa hamstrar är charmiga (stavas?) och hade kunnat tänka mig att ha en om det fanns o köpa :) dock vill jag inte att djuret ska må dåligt så om det har en negativ påverkan på djuret så skulle jag inte vilja stödja den aveln :/ :)

//Anja

Hemsida: www.dromprinsen.weebly.com

Royalz
0

Jag skulle helt klart kunna tänka mig en hårlös :) Är helt frälst på naken djur.

agnes_S
0

Det var nog den sötaste nakenvarianten av något djur som jag sett. Öronen ser så stooora ut. Däremot verkade det inte så lovande med defekterna som nämns i texten, har svårt för att tycka att det är okej :/

Carjos
0

Jag tycker det är ok med nakendjur om de inte ger defekter (ja andra då än den som ger hårlöshet) Och hårlösa guldhamster honor kan inte ge di åt sina ungar samt att de bara lever hälften så länge som en pälsad hamster, så nej tycker inte i detta fall att det är ok och skulle aldrig köpa någon.

Vet att det var prat om att Madelene Raftö (Riddarens) hade hårlösa på gång men det är många år sedan nu.

/ Caroline- Kolarängens guldar i cremebaserat och mörkgrått, samt Roborovski.

http://kolarangen.weebly.com

Odette
0

#14 om det stämmer att de har svårt att ge di till sina ungar så tycker jag man bör sätta stopp direkt. Då får de vara hur "söta" de vill.
Men där tycker jag att alla varningsklockor ringer .. Att de då också lever mycket kortare än en vanlig hamster (som inte har någon direkt ålder att tala om).. ptjaa, hur kul är det att ha djur som kanske är super goa, fina, gulliga å snälla.. om man får ha dem knappt 1 år.

Tack men nej tack. Hälsan går före allt. Spelar ingen roll om de är söta. Tycker bara det är sjukt att folk avlar på va tusan som helst bara för att man "kan" ;)

Fast älska nakendjur- det gör jag. Men då ska de inte ha försämrat immunförsvar å kolavippa efter bara något år, det gör för ont i hjärtat.

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

enbartmalin
0

#15 om du klickar på länken och läser så står det om defekterna där.

Hälsningar Malin

Odette
0

Ja, det ungefär samma som hos hårlösa råttor. Så tack men nej tack. Underbart söta är de iaf vilket som :)

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

Frosstis
1

putt

Oj vad söt! Jag skulle självklart vilja ha en sådan ;D

mandyosv
0

Jättesööööööta!! Verkligen!

Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur

[Marro98]
0

Åååh :')
Helt underbart söt! Jag har själv inget emot naken djur, tycker att dom är grymt häftiga!
Men jag gillar också djur med päls ^^

Skulle vara roligt att ha en nakenhamster!
Någon som vet vart man kan få tag på sånna söta persikor? ;)

mandyosv
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Screw you all som säger att nakenmarsvin är fula Skrikandes

Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:

[Marro98]
0

Åååååh thihihihihihhii flodhäst! :')
Älskar nakenmarsvin! Har dock aldrig sett eller klappat en i verkligheten :/
Min mamma är dock emot naken djur så jag får vänta tills jat har flyttat hemifrån ;)

mandyosv
0

#22 HIHI tack :'') älskar henne så söt !! Fler bilder här om du vill se ska inte förstöra tråden :D

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.380310588719014.89973.351297664953640&type=3

[Marro98]
1

Åååh vad du lääskar mig!! :')

Men om det är något nakendjur som jag ska skaffa så blir det nakenhamster! Dom var ju bara för söta Kyss

FiffiLiina
1

#21 O M G!! Så sööt! Jag döör… Ska lugnt skaffa ett precis lika dant nakenmarsvin nån gång! Ang nakenhamster så skulle jag inte skaffa en. Det enda djur utan päls jag kan tycka vara söt i enstaka fall är nakenmarsvin. Annars tycker som några andra att djur som ska ha päls ska ha päls.

MVH FiffiLiina

Frosstis
0

Heey Amanda.. Till sommar om jag hämtar sommarkanin igen får du allt visa både marsvinen, hamstrarna och dina REXkaniner som du ska införskaffa..;);)

mandyosv
0

hahaha Paulina :D De ser ut som att bella stannar också ;)

Vadå införskaffa!?!? har ju 3 st rex ! Skrattande fast inte rasen då men dvv rex!

[Em_I_Am]
1

Jag är annars svag för nakendjur. Har ju både nakenkatter och nakenmöss. Men vet inte om jag hade velat ha en nakenhamster direkt. Men absolut har de sin charm precis som alla andra djur.

Sen tror jag att man ska ta alla de där negativa sakerna som står med en nypa salt. Så va det även med tex Sphynxen när den va ny. Den va sååå känslig, krävde avancerad specialbehandling osv. Men så är det inte. verkligen inte.

Såg en nakenhamster i en dansk hamstergrupp på facebook som nu är 2 år och 3 månader och fortfarande är pigg. Så att de förväntas leva hälften så länge som vanliga hamstrar tror jag inte rikigt på.

[Sniff]
1

Visst kan de vara söta, men om de har mer problem än vanliga hamstrar så tycker jag bara att det är dumt att avla på dem.

Alice98
0

Gillar inte nakendjur på någon djurart alls, så neej, tyckte inte nakenhamstrar var fina och vill inte ha någon. x)

Jag är uppfödare av Rysk vintervit dvärghamster,

www.alihams.weebly.com

Ulricke
0

Hadde nok kjøpt en om jeg fikk mulighet, veldig søt! Glad

Instagram of my dogs, ferret, fashion and Japan!

Bruden-Mbuti
0

mig veterligen så har nakenhamstrarna inte kommit hit till sverige än.

jag skulle då inte vilja ha såna, gillar att se färgerna bra å att ha päls att gosa med.

Roonja
0

Ja, dem är riktigt söta, så jag skulle nog skaffa till sällskap om jag hade möjlighet. :) Men det är mycket vård med huden. Jag vet att dem finns i danmark och det finns även folk som avalar på dem där. Dock hade jag aldrig kommit på tanken att avla dem. :)

[Em_I_Am]
0

Vet inte om det verkligen är vård med huden eller om det är sånt folk säger bara?

När nakenkatterna va nya skulle man bada dom minst en gång i veckan, smörja, rensa öron varje vecka o klofalsar. Idag känner jag ingen som håller på så med sina nakenkatter. Men hamstrar o katter är ju inte alls samma sak hehe. Men tänkte om det va lite samma hysteri kring skötseln där som med katterna för några år sen.

gulzebra
0

Sjukt söt, men det skulle aldrig falla mig in att köpa en - tvärtom skulle jag förmodligen bojkotta uppfödare som föder upp naket helt och hållet.

Pälsen finns där av en anledning och människans fåfänga och egoism får ALDRIG gå före djurs välmående imo.

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

UlrikaD
2

Fast nakenmössen (de helt nakna) har ju otroliga hälsoproblem. Skulle inte våga chansa med en hamster. Känns som om de ligger i samma djurkategori. Till skillnad från marsvin, katter osv.

Roonja
1

#35 Håller med dig. Jag skulle aldrig tänka tanken på att avla vidare på en nakenhamster(eller annat djur) ifall jag fick det i en kull. Det är ju en defekt som ska avlas bort och inte vidare, hur söta dem än är. :/

#34 Jag har hört att det är väldigt mycket vård med huden, att de ska smörjas in och så. I alla fall på hamstrar. Men jag är inte säker. :)

dragonstar
0

Jag vet inte vad ajg säger om nakenhamstrar… men jag gillar naket. Gjorde det inte förut men har börjat gilla de mer och mer, en del beror på familjen allergi men även annat. Har träffat nakenhundar och nakenkatter och gillar dem.

Har även sett ett nakemarsvin och det sog ut som en miniflodhäst så sött!

Men ka nju säga att min ambo och dom runt ming inte är överens med mig och jag tycker att det är viktigt att man tar djurens hälsa i akt.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.