Jag tycker om guldhamstrar, ja jag vet inte direkt varför haha ;) när jag köpte min första hamster så vart det en guldhamster sen har det bara flytit på med massa guldhamstrar :D , jag tänkte kanske köpa en dvärgis men jag har aldrig prövat ? Har du haft en :D?
// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning
Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus
Nej jag har aldrig haft någon hamster men jag tänkte önska mig en guldhamster. jag tror dem skulle passa mig bättre än dvärghamster för guldisarna är ju lite större. Men är det någon annan skillnad på dem förutom storleken och så där?? :)
Jag tycker om både och faktiskt, helt beroende på temperament. Guldhamstrar tycker jag har sin fördel i storleken. Har haft en kines som var väldigt trevlig och precis som en guldhamster i temperamentet.
Guldhamster är större än dvärghamster , men det vet ju du ;) ja jag vet inte direkt något som skiljer dom eftersom att jag bara har haft Guldhamstrar :) , om du vill köpa en guldhamster så har jag många ungar till salu som är leveransklara vecka 51/52 alltså vid jul ungefär, jag finns i Stockholm ifall du skulle vara intresserad. En bild på några av ungarna :) har 9 totalt.
// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning
Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus
Jag har haft både dvärghamster och guldhamster i många år och även avlat dem(Avlar guldhamstrar nu). Jag har dock haft väldiga problem med dvärgarna. Eftersom de bott ihop har dem börjat bråka väldigt mycket. 2 dödsfall har inträffat tyvärr. Och många har fått sår.
Nu har jag lagt ner dvärghamsteraveln på grund av alla problemen, men har ändå några kvar som har egna burar på grund av att dem plötsligt, utan förvarning börjat bråka. Sen har jag haft problem med att dem smakar. Inte så det gör ont, men det känns. Fast det är såklart något man kan leva med. :)
Men, jag har kärat ner mig i guldhamstrarna. För varje dag som går så gillar jag dem mer och mer. Dem är så sociala, så snälla och så gosiga. Jag rekommenderar verkligen guldhamstrar.
Vill man ha fler och mindre hamstrar så rekommenderar jag dvärghamstrar. Dem är också väldigt härliga. :) Smaken är som baken och faller man för dvärghamstrar så ska man köpa dem, eller faller man för guldhamstrar så ska man köpa dem. Man ska aldrig låta någon övertala en, utan man ska tänka själv på vad som blir bäst. 
Jag gillar båda, men det är dvärgarna som mitt hjärta klappar för. Här bor de allra flesta i par, inga dödsfall eller skador och de är väldigt sociala och härliga. Visst händer det att man får dela på hamstrar, men än så länge har det inte hänt särskilt ofta. Inte på sistone vilket känns jätteskönt!
Håller med om att man ska välja det man känner passar en bäst. Då blir det också bäst :-)