Hamster iFokus

Hamster

Etikettbildtråd
Läst 753 ggr
nakuta
0

Giselle *bildtråd*

Det blev lite ändrade planer här hemma, Tiana som skulle stannar fick packa sin lilla resväska och bli Dansk och istället stannar Giselle, vill helst inte bli av med min chans till skp/vit, och så vill jag helst förbättra mina KHs typ, så då får jag ju behålla en KH sen har hon bott här ni i 10 veckor och även hon vann mitt hjärta, och kände att jag ej kunde behålla båda.

Några sämre och några bättre bilder, men de får duga =)

Men är inte riktigt klok på vilken färg hon egentligen blivit, hon har blivit så "gulbrun" i färgen, kan hon va en "dålig" B/Y trots allt?

Amor vincit omnia

Reggad Uppfödare i SHF under Prefixet Midnattsglimtens

Rax
0

Fina Giselle <3

Rax Hamstrar på facebook.

Amun-Ra
0

Brun gul = C/Y alltså en chocolate yellow. Så hon är sannoligt mest troligt en chocoklate yellow då och ingen gul. Glad

BlommaAnnicas Hamsteruppfödning Blomma

http://superpawshamstrar.blogspot.fi/

nakuta
0

#2 Va jag också inne på, men då hennes öron är svarta så "kan" hon väl ej va det?

Amor vincit omnia

Amun-Ra
0

Ja då måste hon vara en B/Y då! Vissa B/Y kan ha en tendens att se C/Y ut när de är yngre men mörknar REJÄLT när de blir äldre…

BlommaAnnicas Hamsteruppfödning Blomma

http://superpawshamstrar.blogspot.fi/

nakuta
0

Okej, hon är ju 10 veckor gammal, men har fått sagt på andra håll att hon absolut inte kan va B/Y hon ser bara ut som en dålig Black silverpearl enligt de Obestämd

Amor vincit omnia

Roonja
1

Jag tror fortfarande black silverpearl (en B/Y med silver). Glad Hon är för ljus för att vara en vanlig B/Y

Men riktigt fin är hon i alla fall! Oskyldig

nakuta
0

#6 Jo, hon är väldigt Ljus, men finns ju "sämre" exemplar av alla färger, men hon är inte alls "silvrig"/"grå" i färgen som Smokie som är den färgen

Amor vincit omnia

Sarah!
0

Hon e så finKyss

Mvh Sarah

Ta en titt på min Hundhemsida

nakuta
0

Usch har under ett par dagar börjat fundera på om Giselle egentligen ä blind eller halvblind åtminstonde, hon går in i saker och  ser inte saker jag ger henne som jag lägger framför henne utan är inte förren jag håller det fram till henne så hon kan lukta på det, hon verkar inte se mina händer när jag kommer och blir då väldigt rädd och prasslar man i spånet så kastar hon sig på rygg och verkar jätterädd (hon va definitivt inte så innan)

Sen om man försöker få en reaktion ur henne för att se om hon ser, så verkar det som om hon inte uppmärksammar förren manär väldigt när med handen och då samma effekt som med spånprasslet Rynkar på näsan

Amor vincit omnia

nakuta
0

Kan kanske va av vikt att berätta att för ca 1 vecka sedan blödde hon lite ur nosen och jag ringde klart veterinären för att få åtminstonde en rekomendation, men de tyckte vi skulle avvakta och se om hon fortsatte blöda och så (vilket hon inte gjort) och om det fortsatte skulle vi höra av oss igen.

Kan det ha varit att hon fått en mindre "hjärnblödning" eller något som kanske kan ha gjort henne blind?

Amor vincit omnia