Åh, jag vill para:(
Jag vill så gärna ta ungar med Yuki innan han blir gammal gubbe… alltså inte själv (obviously) utan låna ut honom för betäckning av hona och följa kullen, se hur ungarna blir osv… verkligen längtar efter att kunna avla i framtiden men detta är allt jag har möjlighet till nu.
Frågan är hur man går till väga och hur stor risk det är med papova och allt annat som folk snackar om….
Någon som har tankar eller tips?
Tror han skulle ge såååå fina mini-Yukis…<3 Och han har världens bästa temperament dessutom!
Så länge den som har honan har följt karantän eller köpt från uppfödare som hållt karantän så ska det ju inte vara någon fara. Hur gammal är Yuki nu?
Haha skulle själv vilja ha avkommor från honom, han såg riktigt fin ut
Dock har jag bara en hamsterhane hemma än så länge, får in en creme hamsterhona snart, men hon är ju unge så det lär ju inte bli något … 

2 - Han är precis ett år!
3 - aw vad synd!
Skriv lite mer fakta om honom :) Färg, föräldrarnas färg, hårlag.. Vart du bor m.m. Jag har en sobelhona satin här hemma som jag vill para nu efter jul :)
Jag har inte hans registreringsbevis här, utan på mitt internatrum, men kan lägga upp bild på det ikväll:) Där står mer om föräldrar osv.
Han är LH Offwhite Satin, BÖ.
Jag bor i Uddevalla men har honom mest på skolan i Dingle.
Han är väldigt social och nyfiken, var lätt att få "tam" och springer gärna runt och undersöker allt i hans väg. Han är inte så kelig, men verkligen underbar i temperamentet ändå. Inga problem att borsta, hantera etc.
Kommer från uppfödare. Är ett år gammal nu.
Han är en riktig snygging! 
Men har tyvärr ingen hona :/ Charlotte har ju ungar just nu & nästa år har jag funderat på att para henne (Eller en av hennes ungar) med en svartbaserad :)
Åh, låter ju toppen! Min sobelhona är bärare av bb och bö. Jag köpte henne för att kunna få fram just bö så det låter ju toppen! Sen vill jag även få fram silversobel eftersom det är så sjukt fint!
Jag kollade på Eniro.. Visst ligger Uddevalla en timme norr om Göteborg? Jag fick konstigt nog upp flera Uddevalla.. En i Linköping och en norrut.. Hmm?
Ja ungefär en timme ja :)
#7 ville bara påpeka att man inte ska para satin och satin.. :)
#9 Åh just jäklar!! Maddis är ju satin… Åhhhhhhhhh :( Tack Minrandigalama! Jag tänkte bara på att färgerna vore toppen tillsammans…Har du sett Oso's kull förresten? :-D Det var ju han jag köpte av dig. Han har blivit sååååååå fin!!! <3
Så ja.. Jag får tacka för mig.. Jag blev för ivrig och tänkte inte på att båda var satin. Blev bara helt förälskad i "bö offwhite" hehe ;)
#7 Och då påpekar jag ännu en sak, bb och bö är samma sak. Då genotypen för brunörad(bö) är bb. :)
#11 jag vet ;) Därför sa jag ju att hon bar på bb så det kan bli bö i kullen ;)
#12 Nej du skrev att din sobelhona var bärare av bö och bb. ;) :)
7 - Japp typ en timme från gbg ^_^ Synd att båda är satin!