Hamster iFokus

Hamster

Etiketthamster
Läst 4410 ggr
Miik
0

Lära gå på toa

Hej, undrar bara om hur man lär hamstrarna gå på toa. Det skulle vara ett rätt så frächt tick, tycker jag. Ni får gärna berätta hur ni gjorde eller om ni vet hur!

mvh Miik

Förlägen Med vänliga hälsningar Mika & Oso Vinkar

juliino
0

Brukar ske atomatiskt. Bara att sätta in en toa med Sand så börjar dom oftast kissa i lådan.

Jag har 4 hamstrar och alla går på kissar i sin låda. Satte bara in den i buren och dom började använda den själva utan att jag gjorde något :)

Miik
0

Men bajsade dom där då?

juliino
0

#2 Nej. Det tror jag är väldigt svårt att få dom att göra.

Miik
0

Ok  Rynkar på näsan

Scorpio97
0

Mina både kissar och bajsar i sandlådan (:

//Jessie

luddtuss
1

Min hamster kissar i toan och bajsar i "badkaret". Jätteenkelt att hålla rentGlad. Jag gjorde inget speciellt för att träna honom, det kom automatiskt.

Miik
0

Badkaret?

Frosstis
0

#7 hon har nog två sandbad, en toa och en där han kan tvätta sig :) och där han ska tvätta sig bajsar han

Miik
0

Ok, hehe smart

zezagena
0

Så de gillar helst ha toalett i Sand..? hade tänkt ha både sandbad o en toa med typ hampaströ i men det kanske är bortkastat, ett sandbads-toa ev 2 bättre..?

Frosstis
0

#10 Ja jag tror faktiskt dom fattar mest om det är sand/kattsand eller liknande. Vet inte riktigt om dom fattar med bottenströ så som kaniner.

luddtuss
0

#7 Jaa, precis som #8 säger har jag två sandbad i buren. Ett lite mindre där han bara kissar och ett större, djupare där Boris "badar" och alltså också bajsarTungan ute

zezagena
0

#11 har köpt sån där fin chinchillasand, till kaninerna har jag torvströ ute o hampa inne.. Man får väl prova sej fram lite. Tänkte ändå ha två små sandbad då de är två så får vi se hur de gör Flört

Cafesinner
0

Jag noterade vilket som var hans kisshörn o sen ställde jag sandbadet där. Han är jätteduktig. Och bajsar gör han bara i huset.