Hamster iFokus

Hamster

Etiketteravelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 847 ggr
AlvaNy
0

Hur lärde ni er hamsterfärger?

Hejsan, jag undrar ifall du har tips på hur man kan lära sig hamsterfärger? Jag kan de vanliga som Creme, Silverchoklad, Silversvart osv, men är inte så bra på resten, som alla förkortningar som BÖ osv.. Kan någon lära mig lite eller tipsa om en bra hemsida? Glad

[Marro98]
0

Vänta! Jag har en jätte bra länk & det var så jag lärde mig genetik mer eller mindre ;)

[Marro98]
0
AlvaNy
0

#2 Tack! Lärde mig mycket av den! Glad

Jenna_Nord
0

Här inneiFokus kan du läsa om färger och lite annat möjligt :)
Scrolla ner till Guldhamster, så ser du en massa länkar på bra artiklar!

Mvh Jenna

Hamsterlycka
1

Jag lärde mig till största del av en tjej som heter Martina, som var uppfödare till min hamster Estelle. :) Sen har jag även lärt mig massor från Roonja här på iFokusFlört

Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding

Justin Bieber - 23/4 13 Hjärta

[Marro98]
1

Ja Roonja här i forumen är grymt duktig på genetik & allt kring det Glad

Roonja
2

Oj hihi tack. Skrattande

Jag lärde mig genom många bra uppfödare. Bla Ninnih här på iFokus som var så snäll och svarade på mina milljoner frågor haha. :D

Och även queens uppfödning.

Sen har jag pluggat. pluggat och pluggat på med genetiken. Det finns alltid nytt att lära sig och genetiken blir aldrig tråkig.

Jag lovar, när du väl har kommit in i det är det lätt som en plätt och superkul också. Skrattande

Zvintos
1

#7Flört

Just genetik kan ibland vara knepigt, det gäller att nöta och nöta och återigen nöta in det. Glad Eftersom jag redan hade lärt mig färggenetiken på kanin så blev det enklare att lära mig det för guldhamstrar sen. Jag fick mycket "gratis" på det viset. Sen hjälper det väl också att jag tycker sånt är oerhört intressant och därmed förstår det lättare. Glad

ccareface
0

Jag håller på att lära mig, läser mycket om det, kollr bilder på färger, läser förkortningar m.m och gör typ som "glosor" på hamsterns färger. Tycker det är rätt krångligt att lära sig, men funkar bättre och bättre :3 finns som sagt många bra sidor med bilder och text som förklarar färger, du kan leta här på hamster iFokus eller på google, eller fråga någon uppfödare mm. :)

Frosstis
1

De flesta färger, de vanliga kan jag! Men lär mig ju fortfarande. VV dvärghamsters färger är ju såå enkelt ;) Men roonja har också lärt mig mycket :D

[Marro98]
1

Jag kan dom flesta färgerna :) Inte alla, men dom flesta ;)
Men jag blir bara bättre & bättre! Oh det är som Ninnih & Roonja säger, det är bara att träna!