Äntligen lyckats påverka!
Ända sedan jag började på skolan har jag tyckt att vissa djur överfodras och har bland annat varit på djurhuschefen att gnagarblandningen (som ges till allätarna, utom råttor och möss) skall bytas ut. Den har innehållt HUR MYCKET solrosfrön som helst, utöver mungbönor, safflor och massa annat som också är fett. Dessutom är kattungefodret som den innehåller fettrikt. Våra guldisar är inte fruktansvärt feta nu, men har varit… och de skulle kunna gå ner lite till.
Idag fick jag äntligen min vilja igenom när vi hade foderlektion med en lärare. Jag försökte påpeka hur viktigt det var att vi gjorde nytt Foder, och läraren sade att vi kanske kunde blanda nytt eller i alla fall se vad det är för fel på det.
Hon höll med om att det var för fett men sade att vi inte hade tid att ändra på det.
Så, jag tjatade tills de gick med på att jag fick göra det själv:D Haha…
Så jag spenderade hela min lunch med att blanda upp tio kilo gnagarblandning, och dessutom ändra måtten på hur mycket de ska ha åt gången.
Har även sett till så att de möss och råttor (2 möss + 2 råttor) som bor i gnagarrummet och ej är foderdjur skall få samma blandning :)
Så nu ser det ut ungefär så här (fick göra vad jag kunde med det som fanns):
3L Undulatblandning (Olika hirs-sorter, rybs, kanariefrö, kommer inte ihåg exakt…)
2L Vete
1,5 L Havre (tog lite mindre för det kan vara sticksigt för hamstrar)
1,5 L Majs
1 L Marsvinspellets
1 L Kattunge-foder
Det är inte perfekt, men klart bättre än innan. De får även korn m.m via marsvinspelletsen ( läste på den också och den innehöll mkt bra).
Utöver detta har jag halverat marsvinens portioner och satt upp övertydliga lappar i flera olika rum + vägt alla individer så vi kan jämföra! Pust!
Gud va bra gjort av dig! 
Vart går du någonstans? :)
Jag går på Dingle Naturbruk.
Jo de var nöjda med att "ha en elev med god initiativförmåga och ett stort intresse" haha xD
Vad roligt o se :D Du lär säkert på ett stipendium för din insats sen ;)
Mvh Jenna
Där har jag funderat på att gå! :)
Hahahaha XD
Bra jobbat! :)
4 - you should, jag är asnöjd med skolan:D
Så roligt att höra :)
Vilken linje går du i?
Djurvård med inriktning smådjur -> djursjukvård :)
Åh så bra :D