Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 947 ggr
juliino
0

Aggressiv och stressad

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag fick ju då en tjuvparnings kull i augusti mellan bror och syster. Två ungar stannade eftersom dom två började visa ett konstigt beteende när dom separerats från syskonen. Helmut och Elma blev det som stannade.Dom hade varit super goa när dom bodde ihop med syskonen. Men så fort dom flyttade så blev dom som ombytta.
Har hört av mig till alla köpar men ingen va dom hade/har några problem.

Helmut är idag helt underbar. Jätte snäll och mysig.

Men Elma är aggressiv och stressad. Stoppar jag ner handen i buren kommer hon i all världens fart och gör utfall. Dom gånger jag måste ta upp henne gör hon utfall och gör ett morrande läte.

Jag har försökt jobbat med henne men det är svårt när man inte ens får sticka ner fingrarna i buren. Tycker det är konstigt för när hon bodde med syrrorna klättrade hon upp på min arm osv.

Det jag vill få ut av dett inlägg är väl att få lite tankar från er och få veta vad ni skulle gjort?

Jag vill pröva allt för min lilla tös men just nu känns det inte som om hon mår bra och då vet jag inte om det vore bäst att avliva men först och främst vill jag höra era tankar kring detta. Jag vill inte avliva henne men om hon inte mår bra så är det kanske det ända rätta om det inte finns något att göra.

juliino
0

Ingen som har någon fundering?

Sarah!
0

Hon kanske har ont någonstans, som gör att hon är skygg och stressad när du kommer i närheter? Hade också en hona som var det,hon försökte bita mig så fort händena var i buren, tex när jag bara skulle fylla på mat, hon lixom högg efer mig. Det visade sig senare att hennes kindpåsar var svullna och sånt, et var därför hon betedde sig som hon gjorde.

Mvh Sarah

Ta en titt på min Hundhemsida

juliino
1

#2 En av hennes mostrar hade aggressivt beteende men inte lika mycket som detta. Den honan heter Rosebud och bor hos min kompis. Så jag tror det är något som ligger i generna tyvärr. Men Elma är mycket värre än Rosebud.

Min kompis har lyckats jobba bort det värsta med Rosebud. Vi har pratat och Elma kanske ska få bo hos henne ett tag så får hon göra ett försök med henne så får vi se hur det går.

Sarah!
0

Okej, hoppas att det bra!Skrattande

Mvh Sarah

Ta en titt på min Hundhemsida