Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 1051 ggr
Ilya
0

Hjälp!! Vad har hänt?!

Såg idag att Hubert hade ena ögat HELT igenklibbat!

När jag rör honom gör han konstiga rosselljud, kan inte beskriva hur det låter men låter ungefär som han är förkyld och rosslar/hostar/gnyr.

Han rör sig och är pigg, men han låter som sagt sjukt konstigt och ögat går inte att öppna! Det är igenklibbat och svullet.

Vad har hänt?! Förkylning??? Hjälp!

Ska jag åka till vet direkt?! Har ju jobb om ett par timmar..!

jossa5
0

Försök badda upp hans öga så att han kan se iaf. Sen är det nog lika bra att åka in så fort du kan. :)

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

luddtuss
0

Rosselljuden låter ju inte så bra tyvärrRynkar på näsan. I kombination med det är kanske ögat värre också. Min hamster har ofta ena ögan lite igenkletat när han vaknar men det brukar alltid ge med sig efter en stund.

Hoppas det löser sig för din lilla plutt!!

UlrikaD
0

Om de låter konstigt, andas konstigt och låter som om de är förkylda så behöver de oftast antibiotika. Det beror ju helt på hur han låter och verkar.

När mina har varit förkylda har det varit antibioitika som gällt. Haft tre stycken, två blev helt bra och den tredje klarade sig inte.

Ilya
0

Nu är båda ögonen igenklibbade och "rosslet" har inte blivit bättre så vi åker in nu i eftermiddag.

[CruellaDeVil]
0

#4 Håller tummarna för att det blir bra

UlrikaD
0

Håller tassar och tummar här hemma också. Hoppas du kan uppdatera när du kommer hem.

Odette
0

Håller tummarna!

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_