Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 3653 ggr
[Sniff]
0

Grenar??

Jag har en lite fråga… Hur ska man göra med tex. äppelgrenar till hamstrar? Ska man tvätta av dem och typ koka dom eller något sånt? XD(A)

Gnolis
0

jag gör ingenting med dem iaf…tror de blir konstiga om man kokar dem. o tvätta känns oxå lite konstigt ahde jag tyckt :S

[Sniff]
0

Okej;)

BMEXX
0

Men krypen då? Vet om en hamster som fick problem med pälsen och vi gissade på att det kan berodde på kvistarna han hade haft ner i buren.

// Pabblo

ememem
0

Jag kokar mina och låter dem sen torka innan jag lägger dem i buren. Det funkar helt utmärkt att koka! På såvis behöver jag inte oroa mig över småkryp.

[Sniff]
0

Det var just det med krypen som jag tänkte på… Så när man har kokat och torkat dem, är det bara att lägga in dem då?

ememem
0

# 5 ja det är bara att lägga in dem då.

[Sniff]
0

Okej:) Tack så mycket:D

UlrikaD
0

Om man är rädd för smådjur osv så är det isåfall bättre att torka dem i ugnen än att koka dem.

lovelybirma
0

Vad kan man ha för grenar förutom äppelgren? Vi har massa björk på tomten. Resten är jag osäker på.

Westis
0

Man kan väl lägga dem i frysen en stund också, mot krypen? Och ge grenarna till hampisen när de tinat.

Westis
0

Men jag har iofs svårt att tro att det skulle finnas så mycket kryp på grenarna.

[Sniff]
0

Haha, okej, jag kokar och fryser dem^^

louisestar9
0

Hur torkar man de då???

Zaviie
0

jag körde mina i ugnen i en timme, minns dock inte graderna.. 100? kanske

Mvh Emilia (Vallmos Hamtrar på facebook) Hemsida: vallmo.weebly.com
Medarbetare på  Rexkanin.ifokus, SHF´s forum: forum.hamsterforeningen.se

Jenna_Nord
0

#9 Björk är okej att ge på sommaren, men inte vintern. Träden förser sig med någon syra av något slag över vintern som är giftigt för gnagare:)

Mvh Jenna