Grenar??
Jag har en lite fråga… Hur ska man göra med tex. äppelgrenar till hamstrar? Ska man tvätta av dem och typ koka dom eller något sånt? XD(A)
jag gör ingenting med dem iaf…tror de blir konstiga om man kokar dem. o tvätta känns oxå lite konstigt ahde jag tyckt :S
Okej;)
Men krypen då? Vet om en hamster som fick problem med pälsen och vi gissade på att det kan berodde på kvistarna han hade haft ner i buren.
// Pabblo

Jag kokar mina och låter dem sen torka innan jag lägger dem i buren. Det funkar helt utmärkt att koka! På såvis behöver jag inte oroa mig över småkryp.
Det var just det med krypen som jag tänkte på… Så när man har kokat och torkat dem, är det bara att lägga in dem då?

# 5 ja det är bara att lägga in dem då.
Okej:) Tack så mycket:D

Om man är rädd för smådjur osv så är det isåfall bättre att torka dem i ugnen än att koka dem.

Vad kan man ha för grenar förutom äppelgren? Vi har massa björk på tomten. Resten är jag osäker på.

Man kan väl lägga dem i frysen en stund också, mot krypen? Och ge grenarna till hampisen när de tinat.

Men jag har iofs svårt att tro att det skulle finnas så mycket kryp på grenarna.
Haha, okej, jag kokar och fryser dem^^
Hur torkar man de då???
jag körde mina i ugnen i en timme, minns dock inte graderna.. 100? kanske
Mvh Emilia (Vallmos Hamtrar på facebook) Hemsida: vallmo.weebly.com
Medarbetare på Rexkanin.ifokus, SHF´s forum: forum.hamsterforeningen.se
#9 Björk är okej att ge på sommaren, men inte vintern. Träden förser sig med någon syra av något slag över vintern som är giftigt för gnagare:)
Mvh Jenna