Parafinolja
Snabb fråga: Kan man ge parafinolja (mot förstoppning) för människor till en hamster? Kan jag ge henne en droppe i munnen i en spruta eller lite på fingret?
Tacksam för snabba svar!
Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding
Justin Bieber - 23/4 13 
Folk ger det till marsvin/iller/chinchillor och allt möjligt. Så det bör inte vara någon fara. Läste dock att om man ger djuren olja så bör dom börja äta snabbt efteråt igen, då oljan tar med all näring från tarmarna.
Och ja, det är i munnen dom ska få. Prova inte spruta in i rumpan eller så, för då kan det spricka där inne. :/
Jag hoppas det går bra för dig!
Mvh,
Jossan Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus
Så det ska funka att använda paraffinolja?
Vet ju att det används för massa djur, hästar, illrar, marsvin osv som du säger jossa5. Men är det säkert att ge det och finns de någon exakt dos?
Har en tjej jag misstänker förstoppning på anledningen till att jag tittade in här.
TS är det så att det kan köpas på apotek eller hur får man tag på det?
Tror inte det behövs recept men vet du om det behövs?
//Nova
Besök gärna min hemsida här.![]()
Medarbetare på Hamster ifokus!
Ja, det finns att köpa på apotek och det behövs inte recept
.
Justin Bieber - 23/4 13 
Tycker ännu inte jag fått något riktigt bra svar..
Kan man ge parafinolja för människor till en hamster?
Justin Bieber - 23/4 13 

#4 Ja, det kan man, finns bara en sorts paraffin olja och den köper du på apoteket:)
Men är hamstern förstoppad, vilket faktiskt inte är så vanligt så behöver du ge mer än så, nån ml iallafall.
Tack för korrekt svar, var ju själv undrade om det funkar att ge hamster paraffinolja. :)
//Nova

Varsågod:)
Nu har Lucy fått sin medicin! Det var iiiinte populärt, men hon var jätteduktig! Kan inte vara stoltare över min tjej
.
Justin Bieber - 23/4 13 
Imorgon bär det iväg till Apoteket för att köpa Parafinolja till Alva hoppas min tjej accepterar det ;)
//Nova
Nu har även Alva fått medicin. Inte populärt alls, kom en del utanför munnen men jag tyckte hon var väldigt duktig ändå!:P
//Nova