För många djur?
Jag har två gerbilkillar och två dvärgpojkar.
Jag älskar alla mina små killar :).
På senaste tiden har jag funderat över att skaffa en guldhamster igen. Jag tänker tillbaka på hur det var och jag saknar verkligen det.
Jag vet att jag kommer ha tid till en till. Jag tar hand om mina djur så bra jag kan. Tar ut dem och rastar så fort jag har tid. Har jag inte tid så gosar jag ändå alltid en stund med dem. De får mat, leksaker och allt de behöver.
Jag kommer läsa i tre år till och därför bo kvar på samma ställe som nu. Alltså problemet som jag hade förut med att jag skulle flytta och var tvungen att ge upp alla mina hamstrar som jag hade då, kommer jag inte ha. Eftersom de små inte lever så himla länge så kanske de inte ens kommer finnas kvar när jag behöver flytta igen.
Det som jag känner drar mig tillbaka är allt min familj kommer säga… "du har redan en del, varför skaffade du en till", osv osv :P.
Jag bryr mig inte överdrivet mycket om sånt men det är inte kul att höra på.
Hur många har ni? Vad säger ni om eran familj/vänner ställer dig sådana frågor :P?
Eller är jag tokig som vill skaffa en guldis när jag redan har fyra andra…?
Det är lite OT kanske men har inga vänner som delar min kärlek för dessa små djur :).
skaffa på om du känner att du har tiden att ge dem, jag själv hade 10 gerbiler, 6-70 möss, marsvin och en kanin plus några hamstrar men sedan började jag jobba och då fick jag göra mig av med stort sett allt för jag kände att jag inte orkade med plus att grannarna började klaga på doft
Själv har jag ca 30 hamstrar, 2 ödlor, 7 hundar, 1 katt, 2 höns och 1 katt. :)
Om du har den tiden djuren kräver så är det bara att skaffa på hahah! 
haha oj det var många :O
Underbart att vara omringad av så mycket djur 
Jag känner att jag har tiden. De djuren jag har kräver ju ändå inte så mycket tid om man jämför med tex en hund
.
Så mina får den tid de behöver och mer därtill… 
#2 Roonja har du 1 katt eller 2 katter : …(1 katt),2höns och (1 katt)
Undrar bara ;)
Varierar antal för mig, nu tycker jag har lagom många djur. Alla får komma ut och springa, samt mysstund med mig dagligen.
2 katter, 2 gerbiler, 3 gräsmöss/sebramöss, 4 natalpälsråttor, 15 guldhamstrar (+ ungar som ska flytta), 2 kinesiska hamstrar, 6 campbells dvärghamstrar (+ 5 bebisar) och ca 40 vuxena möss (+ bebisar och ungdjur).
Sålänge man har tid med dom, så tycker jag det är helt ok med ett till djur (såklart råd också, för eventuella vetrinärkostnader).
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
#4 Hahah, skrev fel, jag har bara 1 katt. 
Okej :P
Jag har 2 Katter, 6 Guldhamstrar som ska + 2 ungar som snart flyttar ut, och ska snart skaffa 1par dvärgar, min familj är lika dan, frågar varför en till, och det är bara för dom att strunta i, som jag säger, så länge jag kan ta hand om de som de förtjänar, så har de inte med det att göra, för de är ju inte de som ska ta hand om de =)
Amor vincit omnia
Reggad Uppfödare i SHF under Prefixet Midnattsglimtens
har förut haft kring 20 hamstrar om man räknar med 10 ungar. men har bara 1 nu då jag blev allergisk. Och det blir för mycket då för min allergi med 20 st.
http://emmaskaninselar.blogg.se/
Om du har vilja, tid, kraft och pengar så är det inget som hindrar dig från att ha så många djur du vill!
Själv så vill jag gärna dela min familj med så många som möjligt, men just nu känns det bra med en vovve, en kanin och en hög hamstrar. Jag trivs väldigt bra med fyrbenta små vänner, och är alltid lite sugen på att utöka. Ju större familj, desto bättre! 
Låter som att jag inte är galen bara för att jag vill skaffa en liten gosboll till :).
Själv så har vi 6 inne katter, 1 hund, 5 gerbiler och 2 VV Dvärghamstrar som kom hit igår!
Jag själv hade velat ha hur många djur som helst men sen så ä det mamma som bestämmer hur många djur jag får ha!
Det tar aldrig stopp för mig! :)
Som tur är sätter ekonomin och platsen stopp för mig :)
Annars hade jag haft katt och hund också :) Men det får bli sedan när jag läst färdigt eller något :)
Jag har en hund nu, men jag hade en hamster och en foderkanin. Mina föräldrar tyckte inte jag skötte hunden lika bra när jag hade kanin, men det gjorde jag väl..? :S Tycker det är konstigt att dom tycker det.
Men jag tycker inte man ska ha alltför många djur. Men en hamster mer eller mindre gör inte så mycket skillnad (om man har 4 djur redan:) ) tycker jag :)
Som mest hade jag två hundar, en kanin, en hamster och en gerbil. Och när jag var hemma hos mamma hade vi dessutom två katter.
Men kände att valpen tog för mycket tid så valde att omplacera gerbilen som det var mycket jobb framför med tämjning.
Så i min etta på 27 kvadrat hade jag mina två hundar, min kanin och min hamster. Både familj och vissa vänner tycker att jag hade för många djur (hade några vänner som var lika galna som jag som tur är, så vi stöttade varandra
).
Men varje gång någon som inte förstod sig på mig klagade över detta, så sa jag bara:
"Detta är mitt intresse! Jag ser det inte som en börda att behöva städa burar,utfodra och rasta. När du går hem och sätter dig vid datorn/meckar med bilen/kollar tv eller vad du nu har för intresse, ja då håller jag på med mitt intresse! Det är detta jag brinner för och tycker är kul. Det är vad jag vill hålla på med på min fritid när jag inte pluggar/jobbar."
Så jag tycker absolut att du ska skaffa dig en guldhamster om du känner att du har tid till ännu en och framförallt råd. För jag förstår iaf hur kul det är med djur och att pyssla med och runt dom! :)
Mvh Jenna
#14 Håller med dig om att man inte ska ha alltför många :) Man ska ha så många man har tid och ekonomi till :)
Va bra att du förstår :). Men det är väl kanske så, har man inte samma band och samma intresse till djuren så förstår man inte…
Men djur är verkligen ett underbart intresse att ha :).
Vi har ett zoo eller en djuraffär som min lillasyster brukar säga när dom hon kommer hit dock kan jag förstå henne lite haha ^^ Vi bor i en 2,5a på 72m2 varav ett halvrum är enbart för djuren och sen lite runt om över allt.
Som det ser ut nu är det 11st Råttor, 6st Möss, 19st Guldhamstrar, 20st VV samt hybrider(ska dock flytta en hel del), 20-30st Campbells, 20-tal Gerbiler, 6st Nilråttor, 5st Brantssorkar, 10st ormar av olika sorter, 5st Mjölkgrodor, 2st Ödlor, 6st Fågelspindkar, 5-6st Bönsyrsor, 4 arter Kackelackor och lite olika larver/baggar.. Tror sammanlagt jag räknade till 134st gnagare(?) sist 
Doc kan jag säga att en hel del av gerbilerna samt VV/hybriderna är omplacerings djur vi ska hitta nya hem till, vilket kommer minska antalet en hel del iaf som kommer bli lite skönt..
Kastar in en bild på rummet en del av djuren står i ^^
Själv har jag 4 dvärghamstrar, därav 1 är igentligen min syrras men hon orkade inte med honom så han står i mitt rum numera och 1 Guldhamster. Burarna täcker ganska stor plats av mitt rum men håller på att flytta om så nu kommer burarna inte ta så stor plats!
Har 2 samla-lådor i största (?) storlek, iaf när jag köpte de fanns de ingen större… Och sen har jag en duna, vet inte vilken storlek men den är ca. 50-60cm längden. Sedan har jag tre plast-gallerburar därav 2 används; Hälften plast och hälften galler så det ska komma in luft.
Mamma är helt med mig om att jag ska ha hamstrar och tycker det är roligt. Pappa är sådär, han håller inte enns reda på namnen hehe. Men nu säger det stopp för mig eftersom jag inte orkar mer och fortfarande går i skolan ^^
//Fanny 
Inne på The Sims ifokus, Hamster ifokus och Dvärghamster ifokus!
'Live, Love and Laugh when you are young'
#17 Har du tid att mysa med alla varje dag..? ;)
#19 Alla är 100% handterliga & trevliga :)
Här har vi 15 guldhamstrar och 7 fåglar!
Har även en hund och kaniner plus att jag har en häst jag har hand om några dagar i veckan! Det går fin fint! Man har för många djur när man inte orkar/kan/har råd att ta hand om dom tycker jag! 
Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se
Oj herregud kimky! 
Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding
Justin Bieber - 23/4 13 
Gillar man djur så gör man väll?! :D
När jag hade "mest" djur så hade jag 1 privathäst, 1 lånehäst (båda hästarna bodde hemma i stallet på gården), 2 gerbiler, 4 höns, 1 tupp och 10 sköthästar (8 i ett travstall och 2 på skolan)…
Men flest till antalet var nog runt 30 möss…
En hamster mer eller mindre om man har 4 smådjur gör nog ingenting tycker jag.. 
Oj, om jag skulle lyssna på vad familjen sa skulle jag nog inte ha några djur alls nästan. Hunden fick jag ju iofs av dom, och katterna tycker dom så mycket om så. Men i samma sekund som min råttflock hade blivit en flock på minst 3 individer har det varit samma visa varenda gång jag har haft planer på att skaffa ett till djur: Behöver du verkligen fler? Du har ju så många!
Så länge jag bodde hemma så lyssnade jag för det mesta, men förr eller senare gick dom med på det ändå. Sen flyttade jag hemifrån, och då spelade det ju mindre roll vad dom sa. Ett tag försökte jag faktiskt dölja om jag köpte nya djur. Men numer så har jag insett att det inte är någon ide. För kan dom inte acceptera mig som jag är, en djurälskare, så kan det lika gärna vara. Och konstigt nog så har dom slutat ifrågasätta. Nu senast frågade jag morsan om hon kunde köra mig till ett ställe för jag ska hämta hem 2 råttbäbisar, och det var inga som helst problem. Förut hade hon nog mer eller mindre vägrat…
Men jag tycker inte det är för mycket om man har 5 gnagare, det beror ju på vad man hinner med. Själv har jag, förutom hunden och katterna, 8 råttor och runt 30 möss. Det är vad jag klarar av att ta hand om, även om jag skulle få ett jobb eller så.
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?