Gammal hamster.
Nu verkar det vara så att min lilla Henry börjar bli gammal. Vet tyvärr inte exakt när han är född men han flyttade in hos mig i september 2010. Jag har märkt de senaste månaderna att han sover mer än vanligt, är sällan i hjulet och när han är vaken känns han lite "klumpigare" än han brukar. Han har även bäddat upp väggar kring sitt bo med mer spån och mer noggrant än han brukar, lite som att han fryser. Han äter dock som vanligt, har inga tumörer eller misstänksamma knölar, pälsen är fin och ren. Ni som haft en hel del hamstrar, låter det som att han kanske bara börjar bli gammal? Vill helst inte släpa honom till vetrinären i onödan. Om det är så att det är normal ålderdom det är fråga om så vill jag också gärna ha tips om hur jag kan göra livet lite mer bekvämt för honom samt om finns det något man bör tänka på i kostväg?
Tack på förhand!
Det låter som att han börjar bör gammal men jag tycker inte att du ska ta han till veterinären. Han är ju frisk och äter och och har inga knölar eller tumörer så då tycker jag inte att du ska ta han till veterinären länge han äter och dricker och inte har några knölar :)
MVH FiffiLiina