Va! Vinglig gång!?
Nu blir det många inlägg på kort tid om min fina lilla Dolly. Har skrivit tidigare inlägg om att hon blivit gammal och lite krasligt. Nu i veckan har det varit dåligt men nu är hon mycket piggare och jag har bestämt att hon ska få hänga i ett tag till MEN ikväll ville jag ta några nya bilder på henne då hon varit skapligt pigg och satte upp henne och såg gensat att något inte stämde. Hon gick skumt, liksom vinglade fram. Ser nästan ut som om hon går i små stötar. Satte ner henne i buren och hon trilla i toan och ur den och vingla runt i buren men det verkade lättare att gå på spån än på en plan yta.
Vad kan detta bero på?
Vad skulle ni gjort? Hon är ju pigg i övrigt äter och så.
så har de flesta av mina hamsrar gjort precis innan dem dött…
Hoppas inte att det e därför för din lilla dolly!
Mvh Sarah
Ta en titt på min Hundhemsida
#1 Oh fy. Hur länge har det ungefär hållt på för dina vet du det? :(
Kan inte så mycket om hamstersjukdomar men hade varit en gerbil hade jag sagt att den troligtvis haft en stroke/hjärnblödning. Det brukar leda till problem med balansen och är vanligt på äldre dar. Finns inget speciellt att göra åt det mer än att ge djuret lugn och ro och hoppas på att djuret hämtar sig. Men som sagt, jag vet inte hur det är med hamstrar.
#3 Tror det handlar om en Stroke/hjärnblödning här med. Tack för at du delar med dig även om det hadlar om en Gerbli.
Pratade med Dollys förra ägare och hon trodde stroke.
Dolly Lever än och är lite stadigare idag. När jag tänker efter har hon trillat ur och in ur toaletten (något hon inte brukar göra) Redan i onsdags kväll alltså kan hon ha fått Stroken/hjärnblödningen på kvällen/natten mellan onsdagen till torsdagen tror jag eftersom hon var som värst igår.
Nu bor hon på mitt rum där jag kan hålla lite koll på henne. Hon sover och hon ska få extra god mat. Har tyckt att hon gått ner i vikt men hon väger ändå rejält mycket 165g så jag undrar hur mycket hon vägde tidigare eller så kanske fettet flyttar sig ;) Fast jag tycker att hennes vikt går i en bergodabana. Min fina Dolly. Just nu känns hon så ömtålig. Vet inte riktigt hur jag ska göra. Hon sover ju i stort sett hela tiden men när hon väl är uppe så är hon ganska pigg och hon äter skapligt bra. Men sen har hon sina dippar som får mig att fundera på avlivning. Innan detta hände var jag inställd på att låte henne hänga i och självdö om inget drasktiskt hände och hon började lida. Men nu vet jag inte.
Hur skulle ni göra?
Klockan 3 avlivas Dolly. Hon är blöt i rumpan och när jag tar upp henne är hon helt slapp och hängig i kroppen. Nu har jag komit till en punkt då det inte känns rätt att ha kvar henne i livet längre utan jag vill att hon ska få somna in. Jag vill inte se henne lida. Nu får hon all möjlig god mat. Hon har inte riktigt apptiten men hon provsmakar iallafall.
Ååå vad tråkigt! Lider med dig!!
Åh vad tråkigt! Lilla Dolly.. 
Styrkekramar till dig! ♥
Usch vad hemskt! Styrkekramar till dig! Stackars lilla Dolly 
Nej, ängeln, finaste tjejen, underbaraste tjejen! Barn, barnbarn, barnbarns barn och barnbarnbarns barn hälsar till mamma uppe i himlen.
Rip finaste Dolly!
Ha det bra i himlen. Beklagar Julia! 
Beklagar
Fina dolly!
Mvh Emilia (Vallmos Hamtrar på facebook) Hemsida: vallmo.weebly.com
Medarbetare på Rexkanin.ifokus, SHF´s forum: forum.hamsterforeningen.se
Tråkigt att höra! Skickar lite kramar åt ditt håll!
Mvh,
Jossan Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus
Nä va tråkig
#2 Han inte svara :/ Ungefär max ett dygn innan och ibland ett halft dygn innan :(
Mvh Sarah
Ta en titt på min Hundhemsida