Hamster iFokus

Hamster

Etikettbildtråd
Läst 475 ggr
[MiniPim]
0

Min hamster - bildtråd

Hej! Nu har jag tänkt att bli lite aktiv här på hamster.ifokus och hjälpa till och fråga om hjälp dessutom! Jag heter själv Aynaz och har haft 2 hamstrar. Skulle gärna vilja starta en hamsteruppfödning, men jag föder redan upp kaniner och har ett x antal att sköta.. Så det blir nog inte av innan jag blir stor.. Hoppas jag kan vara något till hjälp!Glad

Jag tänkte börja presentera min hamster, hon har haft lite konstiga namn. Men min kompis har döpt henne till Marit. Tycker det faktiskt passar. Hon har inte haft något bestämt namn då vi ändrat hela tiden för det inte passat henne osv. Så nu får det bli Marit trots allt. 
Hon är en guldhamster som faktiskt är väldigt lat.. Hon är jättemysig och älskar att gosa in sig mjuka saker.

Hon är snart 1 år! (ska kolla upp det så jag vet exakt Oskyldig )
Mamma har haft hamstrar när var liten och efter att min lilla dvärghamster Max dog så ville mamma så gärna ha en guldhamster. Och vad gör inte pappa då? Han går och köper en till henne på bröllopsdagen. Haha! Kyss
Så nu har vi en liten plutt igen som vi ändå har haft ett tag, hon bor just nu i en gallerbur. Jag har hört att det inte är så bra att ha hamster och gerbil i gallerbur så vi har täntk att köpa en sån där stor plastlåda från ikea så kan  hon få bo där istället.

Hon har som en stor hylla på en del av buren som hon brukar göra bo under och sova. Hon är där för det mesta, men jag och min lillasyster ska göra en rasthage till henne.

Hon kan även hoppa, hamsterhoppning! Men det är innte så att jag tvingar henne till det, utan när hon får springa fritt så ställer jag upp några hinder som hon gärna hoppar över. Det är små hinder som passar perfekt, det är från mina leksakshästar.. Tungan ute

Om ni undrar något är det bara att skriva, Marit hälsar! Skrattande

Hamsterlycka
0

Jättesöt tjej! Kyss Hennes färg är Silvergrå bö och hon är långhårig såvitt jag kan se! Skrattande Är hon från en djuraffär eller uppfödare? ^^

Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding

Justin Bieber - 23/4 13 Hjärta

[MiniPim]
0

#1 Hon tackar!! :-) åh tack, det kan vara bra att veta! Från end djuraffär ;-) och ja hon är långhårig!

Hamsterlycka
0

#2: inga problem. Glad bö = brunörad.

Frosstis
0

Vad fin! :)

[MiniPim]
0

#3 Tack! Skrattande

#4 Tack så mycket!  Glad

LisaKanin
1

Vilken gosing! Kyss Och vad supergulligt och romantiskt tycker jag av din pappa att köpa en hamster till din mamma på bröllopsdagen, var nog den ovanligaste och gulligaste present jag hört talas om! Cool

[MiniPim]
0

#6 Glad
Haha ja lite gulligt, hamstern va i en liten låda och när mamma öppnade blev hon ju mist sagt chockad.. Tungan ute

FiffiLiina
0

Väldigt mörka öron för att vara bö #1

MVH FiffiLiina

Hamsterlycka
0

#8 kan vara ljuset. kolla sista bilden. ^^

Emmyz
0

Det är en silvergrå bö.

Ögonen på dom är bruna, MEN kan se svarta ut^^

Mvh EmmyBlomma
medarbetare på Svenska Hamsterföreningen ifokus

min campbellsuppfödning ♥Eldängens

Hamsterlycka
0

tyckte också det såg bara ut som en vanlig silvergrå först, men tycker det ser ut som en bö om man kollar på sista bilden, tycker också den är den med mest "vanligt ljus", dem andra är ganska mörka. så ja, en brunörad silvergrå. :)

Emmyz
0

Såhär står det på SHF om silvergrå bö. Ögon: Bruna, ser svarta ut.

:)

Mvh EmmyBlomma

FiffiLiina
0

Hihi tar tillbaka det där. Hon är bö^^ Det måste varit ljuset för på sista bilden så ser man att hon är bö. Dels på teknen och öronen och ögonen. :)

MVH FiffiLiina

Emmyz
0

Söt var hon förövrigt!:D

Mvh EmmyBlomma

FiffiLiina
0

Superfin tjej förresten! :)

MVH FiffiLiina

[MiniPim]
0

Hennes ögon är väldigt mörka, men bruna! Glad

#14 & #15 Tack Skrattande

Fyller på med bilder sen, ska fota henne lite!

[MiniPim]
0

Här är en bild när hon hoppar! Bilden är suddig och allt men kunde inte ta med min kamera, så blev med mobilen.

Hon är jätteduktig! Skrattande